  • 1. Data: 2005-02-25 07:49:59
    Temat: Wyplata wynagrodzenia 28.02.
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Witam,

    wyplacam wynagrodzenie ostatniego dnia kazdego miesiaca gotowka w siedzibie
    firmy. W tym miesiacu wyslalem pracownika w delegacje do Niemiec i nie wiem
    czy wroci na poniedzialek, zeby sobie odebral wyplate. Stad moje pytanie:
    czy jesli pracownik nie odbierze wynagrodzenia (a jest pozostawione do
    dyspozycji) to tez nie jest kosztem uzyskania przychodow? Skladki na ZUS sa
    nalezne za luty w sytuacji, kiedy odebralby to wynagrodzenie z kasy
    powiedzmy drugiego marca?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 2. Data: 2005-02-25 08:40:45
    Temat: Re: Wyplata wynagrodzenia 28.02.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy wroci na poniedzialek, zeby sobie odebral wyplate. Stad moje pytanie:
    > czy jesli pracownik nie odbierze wynagrodzenia (a jest pozostawione do

    Wg. słownika języka polskiego PWN:
    ? Mieć coś do dyspozycji <mieć możność posługiwania się, rozporządzania czym
    w danej chwili>

    jeżeli pracownik jest w delegacji w Niemczech to nie ma możliwości
    rozporządzania tym wynagrodzeniem w tej chwili.
    (oczywiście pomijam dywagacje, czy mógłby upoważnić np. żonę do odebrania
    wynagrodzenia i pracownik mógłby mieć możliwość ROZPORZĄDZANIA
    WYNAGRODZENIEM: np. telefon do żony: idź i zrób zakupy.... :-) - może
    Gotfryd podejmie dyskusję pod kątem prawnym.... :-)

    Co by nie było - DLA MNIE to nie jest wypłacone w lutym i nie jest kup.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2005-02-25 09:20:48
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Co by nie było - DLA MNIE to nie jest wypłacone w lutym i nie jest kup.

    Czyli zona moze odebrac za niego ta pensje, trzeba by tylko napisac
    jednorazowe upowaznienie z data wczesniejsza niz jego wyjazd, prawda? O
    czyms powinienem pamietac przy takim upowaznieniu?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 4. Data: 2005-02-25 09:45:10
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > Czyli zona moze odebrac za niego ta pensje, trzeba by tylko napisac
    > jednorazowe upowaznienie z data wczesniejsza niz jego wyjazd, prawda? O
    > czyms powinienem pamietac przy takim upowaznieniu?

    A dlaczego pracownik nie podał konta bankowego? Bez względu gdzie jest
    wysyła mu sie pieniądze i tyle. A te lewe płaci mu się po powrocie ;o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 5. Data: 2005-02-25 09:54:36
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > A dlaczego pracownik nie podał konta bankowego? Bez względu gdzie jest
    > wysyła mu sie pieniądze i tyle. A te lewe płaci mu się po powrocie ;o)

    No bo w sumie nie musial ;P IMHO wiaze sie to z pisemkiem ad acta,
    informacja z prosba o przelewanie wynagrodzenia na wskazane konto ;P Mam
    racje?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 6. Data: 2005-02-25 13:20:06
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

> [...]
    > jednorazowe upowaznienie z data wczesniejsza niz jego wyjazd, prawda? O
    > czyms powinienem pamietac przy takim upowaznieniu?

    Tak jak napisałem:
    to jest tylko moja dywagacja "a może można było by..."
    :-)

    Nie mam doświadczenia w tej materii: może Gotfryd, a może to kwalifikuje się
    już pod pl.soc.prawo...

    :-)
    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 7. Data: 2005-02-25 21:19:59
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > No bo w sumie nie musial ;P IMHO wiaze sie to z pisemkiem ad acta,
    > informacja z prosba o przelewanie wynagrodzenia na wskazane konto ;P
    > Mam racje?

    Oczywiście. U mnie nowy pracownik przy podpisywaniu umowy podpisuje
    zgodę na przelewanie wypłaty na konto i nie ma z tym problemów. Co -
    też oczywiście - nie rozwiązuje Twojego problemu :).

  • 8. Data: 2005-02-25 21:21:16
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Plissken <p...@w...pl>
    wystukał[a]:
    > Czyli zona moze odebrac za niego ta pensje, trzeba by tylko napisac
    > jednorazowe upowaznienie z data wczesniejsza niz jego wyjazd,
    > prawda? O czyms powinienem pamietac przy takim upowaznieniu?

    imo to żona może odebrać wypłatę męża bez upoważnienia, chyba że
    pracownik zastrzegł, że żona nie może tego zrobić. Osoba zupełnie obca
    musi mieć upoważnienie.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 9. Data: 2005-02-25 21:56:06
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > jeżeli pracownik jest w delegacji w Niemczech to nie ma możliwości
    > rozporządzania tym wynagrodzeniem w tej chwili.

    Jeśli przelejesz mu na konto, a zostawi kartę bankomatową w domu, to
    też może nie mieć do dyspozycji.

    P.

  • 10. Data: 2005-02-25 22:40:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Plissken" <p...@w...pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ Wg. słownika języka polskiego PWN:
    >+ ? Mieć coś do dyspozycji <mieć możność posługiwania się, rozporządzania czym

    Ja się przyczepię :)
    Dobrze wnioskuję iż przepis wymaga *postawienia do dyspozycji* a nie
    *wzięcia w dyspozycję* ?

    >+ jeżeli pracownik jest w delegacji w Niemczech to nie ma możliwości
    >+ rozporządzania tym wynagrodzeniem w tej chwili.

    Popatrz na to inaczej: czy to jest wystarczający powód żeby uznać
    że pracownik *nie otrzymał wypłaty* a *tym samym* nie należało
    potrącić podatku na PIT-4 ? - podatek należy się od "wynagrodzeń
    postawionych do dyspozycji".
    Fakt iż podatnik "wybył", zachorował - a nawet *umarł* IMO nie
    jest wystarczającym powodem uznania że "pracodawca nie postawił" :)

> [...]
    >+ WYNAGRODZENIEM: np. telefon do żony: idź i zrób zakupy.... :-) - może
    >+ Gotfryd podejmie dyskusję pod kątem prawnym.... :-)

    ...właśnie czynię :)
    Pokazałeś jeden z przypadków kiedy pracownik może "rozporządzać".
    Przecież pracodawca *wcześniej* nie wie, czy i komu pracownik
    zostawił upoważnienie !

    >+ Co by nie było - DLA MNIE to nie jest wypłacone w lutym i nie jest kup.

    ...jeszcze zeznaj że zaliczki na PIT-4 nie potrącasz i "będzie git".
    Znaczy - uznam że jesteś konsekwentny :) a nie że pochwalę ;)

    >+ pozdrawiam

    wzajem :) - Gotfryd