  • 1. Data: 2005-05-30 19:39:48
    Temat: Wypłata za dzieło wykonane przed rozpoczęciem DG otrzymana po jej rozpoczęciu
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Taka sytuacja:

    Osoba X podpisała w styczniu z firmą Y umowę o dzieło.
    Dzieło, zgodnie z umową, zostało wykonane w styczniu.
    Firma Y płaci Panu X w ratach, to znaczy 1/3 kwoty w lutym, 1/3 w marcu i
    1/3 w kwietniu, na jego prywatne konto bankowe.

    W międzyczasie Pan X wpadł na pomysł otworzenia własnej DG, którą
    zarejestrował i rozpoczął z dniem 1 marca.

    Efekt jest taki, że w marcu i kwietniu Pan X ma już DG, a na jego osobiste
    (nie firmowe) konto bankowe nadal wpływają pieniądze za dzieło, które
    wykonał w kwietniu.

    Czy jest się tu do czego przyczepić? Czy przychody od firmy Y otrzymane w
    marcu i kwietniu powinny już być zaksięgowane przez Pana X jako dochody z
    DG?

    A może nie ma takiej potrzeby, bo przecież jest to "wynagrodzenie" za umowę
    zawartą przed otworzeniem DG?

  • 2. Data: 2005-05-31 11:58:05
    Od: "Magdalena B77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > marcu i kwietniu powinny już być zaksięgowane przez Pana X jako dochody z

    Nie nie ma takiej potrzeby, bo przecież jest to "wynagrodzenie" za umowę
    zawartą przed otworzeniem DG
    Sam sobie odpowiedziałeś

  • 3. Data: 2005-05-31 19:21:51
    Od: "wik" <w...@k...chip.pl>

    > Nie nie ma takiej potrzeby, bo przecież jest to "wynagrodzenie" za umowę
    > zawartą przed otworzeniem DG
    > Sam sobie odpowiedziałeś

    Ale przecież i w trakcie prowadzenia DG można wykonywać umowy o dzieło nie
    zależnie od DG.

    wik

  • 4. Data: 2005-05-31 19:58:12
    Od: "Tomasz Bednarz" <-...@-...-pl->

    Użytkownik "wik" <w...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    > Ale przecież i w trakcie prowadzenia DG można wykonywać umowy o dzieło nie
    > zależnie od DG.

    Hmmm ja niezupelnie jestem przerkonany czy tak jest ......
    kiedys uslyszalem w urzedzie skarbowym ze "to przeciez powinno byc wykonane
    w ramach dzialanosci" a wiec jak to jest?
    Moze ktos to rozstrzygnac?
    TB

  • 5. Data: 2005-05-31 20:49:07
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

> [...]
    > kiedys uslyszalem w urzedzie skarbowym ze "to przeciez powinno byc
    > wykonane
    > w ramach dzialanosci" a wiec jak to jest?

    Teoretycznie można, w praktyce US się czepia i lepiej dawać wszystko przez
    DG

  • 6. Data: 2005-06-01 22:24:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 May 2005, Tomasz Bednarz wrote:

    >+ Użytkownik "wik" <w...@k...chip.pl> napisał
    [...]
> [...]
    >+ kiedys uslyszalem w urzedzie skarbowym ze "to przeciez powinno byc wykonane
    >+ w ramach dzialanosci" a wiec jak to jest?

    Nie moge rozstrzygnąć.
    Mogę stwierdzić iż prowadząc DG z rzadka wykonuję również umowy
    "osobiste". Składałem w różnych latach PIT-36 z dochodami "osobistymi"
    oraz DG i PIT-36L+PIT-37 - mało, w okresie składania :) było więcej
    postów z takimi przypadkami.
    Jako iż taki stan miał miejsce również przed zmianami
    w przepisach o podatku dochodowym dopilnowałem aby wykreślić
    to co robię "osobiście" z zakresu DG.
    W kwestii czy *dziś* można wykonać "osobiście" coś co jest
    jednocześnie ujęte *lub* wykonywane w zakresie DG się nie
    wypowiem, rzeczywiście przepisy *są* zmienione...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)