  • 1. Data: 2005-05-30 19:07:06
    Temat: zajecie egzekucyjne, a mBank
    Od: "robert " <r...@g...pl>

    Witam!
    Pisze tu pierwszy raz, wiec chcialbym serdecznie powitac wszystkich.
    W zwiazku z opoznieniami oplat ZUS, zastosowano zajecie egzekucyjne. Ok.
    Zaskoczyl mnie tylko fakt, iz po jakimkolwiek wplywie na konto mBank niemalze
    natychmiast przelewa to do ZUSu pobierajac przy tym oplate w wysokosci 30 zl!
    Wplywy na moje konto to drobne kwoty - od 50 do 150 zl.. za kazdym razem biora
    oplate 30 zl!
    Probowalem interweniowac, zeby poczekali kilka dni zeby chociaz z 1500 zl sie
    uzbieralo, ale pani 'od zajec' stwierdzila ze oni tak musza... czy naprawde
    istnieje taki przepis?
    z gory dziekuje za pomoc
    robert

  • 2. Data: 2005-05-30 21:14:30
    Temat: Re: zajecie egzekucyjne, a mBank
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "robert " <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Pisze tu pierwszy raz, wiec chcialbym serdecznie powitac wszystkich.
    > W zwiazku z opoznieniami oplat ZUS, zastosowano zajecie egzekucyjne. Ok.

    Kwoty wolne od zajęcia (coś koło 8 000) wykorzystałeś?
    Jeśli nie to składaj protest....

  • 3. Data: 2005-05-30 21:30:14
    Od: "robert " <r...@g...pl>

    Cavallino <k...@...pl> napisał(a):
    > Kwoty wolne od zajęcia (coś koło 8 000) wykorzystałeś?
    > Jeśli nie to składaj protest....
    Pani z mBanku poinformowała mnie, że mogę kwotę wolną wykorzystać tylko na
    rachunku prywatnym, a przecież kasa za faktury wpływa na konto firmowe...
    robert

  • 4. Data: 2005-05-31 00:09:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "robert " <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:d7g0l5$7b0$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tylko na
    > rachunku prywatnym, a przecież kasa za faktury wpływa na konto

    No i Pani miala racje, a znajac "elastycznosc" BRE, to wiele z nimi
    nie wynegocjujesz, w kwestii wstrzymywania tych przelewow.

    Natychmiast poinformuj kontrahentow o zmianie rachunku bankowego
    (zanim zalozysz nowy firmowy [jesli zamierzasz], kieruj srodki na
    ktorys z niezajetych rachunkow prywatnych, przelewy beda spokojnie
    dochodzic).

    marekz

  • 5. Data: 2005-06-01 22:31:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 May 2005, MarekZ wrote:

    > + Natychmiast poinformuj kontrahentow o zmianie rachunku bankowego (zanim
    > + zalozysz nowy firmowy [jesli zamierzasz], kieruj srodki na ktorys z
    > + niezajetych rachunkow prywatnych, przelewy beda spokojnie dochodzic).

    Rozumiem iż masz na myśli rachunek "osobisty" (rachunek "firmowy"
    jest przecież również jak najbardziej "prywatny" !).
    To ja wystąpie ze standardowymi obiekcjami i prośbą o komentarz:
    przynajmniej część przepisów odnosi się do rachunków *wykorzystywanych
    w DG* (a nie "założonych w celu DG"). Pierwszy z brzego to konieczność
    zaliczenia odsetek z takiego konta do DG - i fakt że bank już je
    raz naliczył nie ma nic do tego :]
    IMO taka dyspozycja (aby kontrahenci DG płacili na konto firmowe)
    spowoduje że mamy stan:
    - konto *przeznaczone* dla celów osobistych
    - *wykorzystywane* do celów DG
    Jak to widzisz ?
    Oczywiście pomijając ew. "małą szkodliwość społeczną" w ramach
    ew. uniewinnienia ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-02 12:21:33
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Rozumiem iż masz na myśli rachunek "osobisty" (rachunek "firmowy"
    > jest przecież również jak najbardziej "prywatny" !).

    Tak, tak, zle sie wyrazilem, mialem na mysli rachunek osobisty.

    > IMO taka dyspozycja (aby kontrahenci DG płacili na konto firmowe)
    > spowoduje że mamy stan:
    > - konto *przeznaczone* dla celów osobistych
    > - *wykorzystywane* do celów DG
    > Jak to widzisz ?

    Tak to wlasnie widze jak napisales. Co do zasady, sytuacja ktora
    zostaje wygenerowana w opisany przeze mnie sposob, powoduje wskazana
    przez Ciebie nieprawidlowosc.

    Co do praktyki, jesli nie bedzie to stan dlugotrwaly i tych przelewow
    nie beda "tony", to marne sa szanse na poprawne zidentyfikowanie tej
    nieprawidlowosci. Z praktyki, bank prowadzacy rachunek osobisty, co do
    przelewow przychodzacych, z pewnoscia nie bedzie "sie czepial". Tytul
    przelewu nie ma zadnego znaczenia.

    W celu dodatkowego zabezpieczenia sie (o ile kontrahenci to
    przynajmniej w miare zaufane osoby lub instytucje, nie prowadzace
    ksiag rachunkowych), mozna by opisywac te faktury jako platne
    gotowkowo (co wydaje mi sie najprostszym sposobem). A to, ze srodki w
    rzeczywistosci wplyna na jakis inny rachunek, nie ma znaczenia (przy
    ksiegowosci uproszczonej). W kazdym przypadku, na fakturze NIE
    POWINIEN sie znalezc numer rachunku osobistego. Dodatkowo fiskusa
    raczej rzadko interesuje fakt zaplaty naleznosci opisywanej faktura
    (przy ksiegowosci uproszczonej). Fiskusa interesuje na ogol faktura
    jako taka, jako swistek dokumentujacy transakcje. Wiec rownie dobrze,
    fiskus moze te fakture widziec po prostu jako niezaplacona.

    Przypominam, ze patrze tutaj z punktu widzenia glownego celu, ktorym
    jest ochrona srodkow przedsiebiorcy przed "skonsumowaniem" ich przez
    bank albo komornika, przy uzyciu obowiazujacych, malo inteligentnych
    przepisow i procedur postepowania.

    Troche mniej prosta sytuacja wytwarza sie, kiedy druga strona
    transakcji prowadzi ksiegi rachunkowe. Wtedy zaplata gotowkowa,
    rzeczywiscie "musiala by byc" gotowkowa, dokonana do rak osoby
    upowaznionej przez naszego przedsiebiorce (no chyba, ze chcialo by mu
    sie samemu po to rzeczywiscie isc/jechac), a co najwyzej tenze
    upowazniony (zaprzyjazniony pracownik lub wlasciciel firmy bedacej
    kontrahentem), moglby ja potem prywatnie przelac ze swojego rachunku
    osobistego, na rachunek osobisty naszego przedsiebiorcy. Malo mam
    talentu do jasnego opisywania, ale w kazdej sytuacji, da sie to
    odpowiednio zrobic. :-)

    W kazdym razie, sytuacje taka nalezy raczej traktowac jako przejsciowa
    (czyli nie powinna trwac dluzej niz kilka miesiecy). I jeszcze raz
    pokresle: "lekarstwem" na wiele tego rodzaju problemow, jest
    opisywanie faktur jako gotowkowych.

    marekz

  • 7. Data: 2005-06-03 07:57:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, MarekZ wrote:

> [...]
    > + nie ma znaczenia (przy ksiegowosci uproszczonej). W kazdym przypadku, na
    > + fakturze NIE POWINIEN sie znalezc numer rachunku osobistego.

    ...a to nie mam pytań :)
    "Pomyłkowo zapisaliśmy numer konta osobistego które kiedyś nam podał" ;)

    [...]
> [...]
    > + komornika, przy uzyciu obowiazujacych, malo inteligentnych przepisow

    Czy taka "ochrona" nie załapie się przypadkiem na jakieś inne
    (niepodatkowe) sankcje prawne ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-03 10:46:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Czy taka "ochrona" nie załapie się przypadkiem na jakieś inne
    > (niepodatkowe) sankcje prawne ?

    Nie wiem. Byc moze. Ja bym sie glebiej nie zastanawial (chyba ze
    'akademicko'). U mnie glupota przepisow i procedur zawsze jest na
    straconej pozycji. :-) Pomijam juz fakt, ze ja bym tego rodzaju
    dzialania mbanku i zusu uprzedzil i fige by zus zobaczyl a nie
    rachunek w mbanku. W kazdym razie jesli zamierza sie splacac zusowe
    haracze, to dopuszczenie do skutecznej egzekucji jest mocno
    nieracjonalne, istnieja u nich przeciez te "uklady ratalne".

    A o tych rachunkach osobistych, to nie teoretyzuje, tylko znam
    przyklad firmy (wcale nie o jakiejs minimalnej skali obrotow), ktora w
    ogole nie uzywa konta firmowego (nie jest platnikiem VAT), tylko
    wszystko wysyla z prywatnego konta wlasciciela (1-os dg) i podobnie
    przyjmuje na ten rachunek wplywy (abonament za dostep do internetu od
    ponad 100 osob). Trwa ta sytuacja juz ponad 2 lata. :-) Jak sie
    skonczy - zobaczymy. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2005-06-03 16:11:35
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości news:

    >W kazdym razie jesli zamierza sie splacac zusowe haracze, to dopuszczenie
    >do skutecznej egzekucji jest mocno nieracjonalne, istnieja u nich przeciez
    >te "uklady ratalne".

    Chyba że się uprą.
    U mnie się uparli i po roku konto zajęli.
    Co prawda nic z niego nie ściągnęli - i wtedy poszli po rozum do głowy, ale
    fakt że dwa razy rat odmówili pozostaje faktem.

  • 10. Data: 2005-06-05 16:05:05
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Czy taka "ochrona" nie załapie się przypadkiem na jakieś inne
    > (niepodatkowe) sankcje prawne ?

    Na art. 300 par. 2 kk może się załapać ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--