  • 1. Data: 2007-04-11 05:41:58
    Temat: Wypożyczenie pracowników?
    Od: "b." <a...@i...pl>

    Witam
    Czy można oddelegować pracowników do innej firmy na czas wykonania
    określonego zlecenia? Jeśli tak, jak powinno wyglądać to od strony
    formalnej?
    Pracownicy nie będą zwalniani z macierzystej firmy, chodzi jedynie o
    "wypożyczenie" ich innej, zaprzyjaźnionej firmie.
    b.

  • 2. Data: 2007-04-11 09:24:18
    Temat: Re: Wypożyczenie pracowników?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2007 07:41:58 +0200, b. napisał(a):

> [...]
    > Pracownicy nie będą zwalniani z macierzystej firmy, chodzi jedynie o
    > "wypożyczenie" ich innej, zaprzyjaźnionej firmie.

    Firma X postanowiła wybudować halę fabryczną. Budowę zleciła firmie Y. Jak
    myślisz czy firma Y musi w tym celu pożyczyć pracowników firmie X? A jeśli
    nie, to jak wygląda to "formalnie"? Czy i dlaczego ta sama metoda nie
    odpowiada ci w twoim wypadku?

  • 3. Data: 2007-04-11 09:44:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, jureq wrote:

    > Firma X postanowiła wybudować halę fabryczną. Budowę zleciła firmie Y. Jak
    > myślisz czy firma Y musi w tym celu pożyczyć pracowników firmie X? A jeśli
    > nie, to jak wygląda to "formalnie"?

    IMHO - istotnie różnie, jeśli chodzi o organizację pracy (w tym prawo
    "dysponowania czasem" pracownika, czyli powiedzeniu co kto ma robić)
    oraz odpowiedzialności (za BHP i pewnie inne rzeczy też) pracodawcy.
    Na mój rozum, pracodawca "wypożyczając" pracownika robi bardzo
    rozsądnie, pozbywając się odpowiedzialności za to na co sam nie ma
    wpływu (albo ma ograniczony).
    Ale jak to przeprowadzić (żeby się pozbyć) to nie wiem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-04-11 11:43:53
    Od: "b." <a...@i...pl>

> [...]
    > myślisz czy firma Y musi w tym celu pożyczyć pracowników firmie X? A jeśli
    > nie, to jak wygląda to "formalnie"? Czy i dlaczego ta sama metoda nie

    W moim przypadku jest sytuacja taka, że ja jestem firmą Z, znam się z firmą
    Y i wspólnie chcemy wykonywać pewne zlecenia (a potem oczywiście podzielić
    się zyskami :)). Problem w tym, że firma X nie dopuszcza możliwości
    podwykonawstwa, czyli zadanie musi wykonać wyłącznie firma Y. Wychodząc z
    założenia, że firma Y i Z chcą mieć wspólny udział w zysku, firma Z mogłaby
    oddelegować swych pracowników do firmy Y i tym samym wykonywać to zadanie
    "wspólnie". Pytanie więc dotyczyło konkretnej sytuacji, czy jest możliwość
    "formalnego" oddelegowania pracowników firmy Z do wykonania tej pracy w
    firmie Y.
    b.

  • 5. Data: 2007-04-11 12:10:01
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "b." <a...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Pytanie więc dotyczyło konkretnej sytuacji, czy jest możliwość
    > "formalnego" oddelegowania pracowników firmy Z do wykonania tej pracy w
    > firmie Y.

    Oczywiście.
    Kodeks pracy nawet definiuje taki rodzaj nieobecności.
    Ty dajesz urlop bezpłatny na ten cel, a tamten zatrudnia na czas wykonania
    określonej pracy.