  • 1. Data: 2002-08-20 07:28:48
    Temat: Wyprowadzenie środka trwałego oraz wyposażenia z firmy?
    Od: "Jarosław Kukiel" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam następujące pytania w związku z likwidacją DG.
    1. Trzy lata temu (nie byłem jeszcze na VAT) wciągnąłem samochód prywatny do
    środków trwałych (amortyzacja 20%) jak należy go w tej chwili przekazać
    ponownie mi? Czy starczy tylko pismo, że z dniem ..... wyprowadzam ŚT ?
    2. Na firmę także zakupiłem pewne wyposażenie: drukarka (nie byłem na VAT) i
    Aparat cyfrowy (byłem na VAT). Czy umieszczam to wyposażenie w remamecie
    likwidacyjnym? Jak on powinien wyglądać?

    Pozdrawiam
    Jarosław Kukiel

  • 2. Data: 2002-08-22 13:22:36
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Jarosław Kukiel <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:ajsr5c$qc$...@n...onet.pl...
> [...]
    > Aparat cyfrowy (byłem na VAT). Czy umieszczam to wyposażenie w remamecie
    > likwidacyjnym? Jak on powinien wyglądać?

    przed zakonczeniem dzialalnosci wszystko sprzedaj lub przeaz na wlasne
    potrzeby ( domowe).
    jesli nie odliczales vat to sprawa jest prosta - protkol w formie
    oswiadczenia i wystarczy (vat zwolniony). jesli kupiles z vat to musisz vat
    oddac. zeby nie bylo problemu z szacowaniem wartosci rynkowej to najlepiej
    "sprzedaj" sprzet "kowalskiemu" na fakture po wartosci "likwidacyjnej".

    krys