  • 1. Data: 2002-08-19 21:18:56
    Temat: Umowa zlecenie a etat.
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Hej
    jest taka sytuacja:
    gośc pracuje na umowę zlecenie, teraz dodatkowo zatrudnia się na umowę o
    pracę na pół etatu - czy rozliczanie się wcześniej z umowy zlecenia
    spowoduje jakieś zmiany w naliczaniu zaliczki na podatek dochodowy z umowy
    o pracę (kwota wolna). Jeżeli tak to pewnie należy powiadomić nowego
    pracodawcę o tej umowie zlecenie?
    W obecnej chwili oba zajęcia są i będą kontynuowane jednocześnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć
    między nimi. I cóż ty na to fizyko???

  • 2. Data: 2002-08-19 22:27:55
    Temat: Re: Umowa zlecenie a etat.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 19 Aug 2002, Budzik wrote:

> [...]
    >+ o pracę (kwota wolna). Jeżeli tak to pewnie należy powiadomić nowego

    IMO i AFAIK "kwota wolna" (jako swojego rodzaju stały ryczałt KUP)
    dotyczy tylko umów o pracę (i ma dotyczyć umów "menadżerskich).
    W umowach "osobistych" (o dzieło i zlecenia) KUP liczy się
    jako ryczałt procentowy dochodu - lub koszty rzeczywiste (jak
    komus się chce dokumentowac a ma co...) !

    Czyli - jak na mój gust - związku nie ma !

    Umowa zlecenia (ale nie o dzieło) może mieć jakieś związki
    wynikające z ubezpieczenia społecznego (ZUS), ale tu kompetentny
    (chwilowo ;)) nie jestem.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-08-19 23:53:43
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    From: "Budzik" <b...@p...onet.pl>
    [...]
> [...]
    > pracę na pół etatu - czy rozliczanie się wcześniej z umowy zlecenia
    > spowoduje jakieś zmiany w naliczaniu zaliczki na podatek dochodowy z umowy

    Nie. Może spokojnie złożyć PIT-2 .

    > Jeżeli tak to pewnie należy powiadomić nowego
    > pracodawcę o tej umowie zlecenie?

    Z punktu widzenia przepisów podatkowych nie ma takiej potrzeby. Obowiązek
    taki może wynikać np. z umowy o zakazie konkurencji (jeśli byłaby zawarta).

    > W obecnej chwili oba zajęcia są i będą kontynuowane jednocześnie.

    W opisanej przez Ciebie sytuacji nawet, gdyby pracownik
    uzyskiwał dochody, od których _samodzielnie_ musiałby opłacac zaliczki
    (DG, najem) lub zaliczki byłyby obniżane przez innego płatnika (emerytura,
    renta),
    to przy podejmowaniu pracy _nie musi_ powiadamiać o tym pracodawcy
    (przynajmniej
    z punktu widzenia updof, bo informacja o emeryturze/rencie jest niezbędna do
    zgłoszenia
    do ZUS).

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 4. Data: 2002-08-20 21:35:14
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jako ryczałt procentowy dochodu - lub koszty rzeczywiste (jak
    > komus się chce dokumentowac a ma co...) !

    rzeczywiście nie pomyślałem że zaliczkę z umowy zlecenie oblicza się
    procentowo bez udziały kwoty wolnej. Dzięki za wyjaśnienie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516