  • 1. Data: 2002-08-20 06:54:12
    Temat: zeznanie roczne PIT37
    Od: "papajoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    O ile się nie mylę US powinien zwrócić nadpłatę w ciągu 3 miesięcy
    od złożenia zeznania, jeśli po złożeniu zeznania była korekta to US ma
    następne
    3 miesiące na zwrot nadpłaty.

    Po złożeniu zeznania US uzależnił zwrot nadpłaty od złożenia NIP 3
    (żona zmieniła miejsce zamieszkania w 2000r - trochę się spóżniłem ) .

    Złożyłem NIP 3 i nadal czekam, czy będę czekał 3 miesiące od złożenia NIP 3
    ???????
    według mnie nie powinienem.

    Wobec tego jesli nie powiniem czekać to należą się odsetki - ile za dzień
    zwłoki ?
    i co zrobić jesli US ich nie naliczy ?

    dziekuje za pomoc

    pozdrawiam

    PapaJoe

  • 2. Data: 2002-08-20 07:12:38
    Temat: Re: zeznanie roczne PIT37
    Od: "Iwona" <i...@...v.pl.nospam>

    Użytkownik "papajoe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > według mnie nie powinienem.
    > Wobec tego jesli nie powiniem czekać to należą się odsetki - ile za dzień

    Z tego co mi wiadomo jeżeli nastąpiła zmiana danych osobowych, w tym miejsca
    zamieszkania, szczególnie gdy dotyczy to zmiany US to nalezy to zrobic,
    najpozniej w twoim przypadku razem z zeznaniem rocznym za 2000 rok. Zatem
    dosc znaczne to spoznienie. US ma w tym przypadku czas 3 miesiecy na zwrot
    bez wyplacania ci zadnych odsetek. To ty tu jestes winien.

    Pozdr.
    Iwona

  • 3. Data: 2002-08-20 21:34:53
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a i...@...v.pl.nospam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > 2000 rok. Zatem dosc znaczne to spoznienie. US ma w tym przypadku czas
    > 3 miesiecy na zwrot bez wyplacania ci zadnych odsetek. To ty tu jestes

    Teoretycznie mógłbyś ubiegaćsię o odsetki, ale w tej sytuacji z racji tego
    że to ty jesteświnny (żona nie jest zarejestrowana w US więc nie ma
    możliwości rozliczenia PIT) prędzej dostaniesz karę za niezłożenie NIP-3 w
    terminie niż otrzymasz odestki.
    Z tego co wiem liczą 3 miesiące od złożenia nip-3 ale w obecnym okresie po
    złożeniu nip-3 zwrot otrzymasz szybciej.
    I jeszcze ciekawostka: teraz ma być tak że nip-3 musisz złożyć nie
    najpóźniej z zeznaniem rocznym a najpóźniej do 30 kwietnia. Ciekawe co
    zrobią z osobami które zeznanie złożą w styczniu a nip-3 w kwietniu :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

  • 4. Data: 2002-08-21 10:23:36
    Od: "papajoe" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > najpóźniej z zeznaniem rocznym a najpóźniej do 30 kwietnia. Ciekawe co
    > zrobią z osobami które zeznanie złożą w styczniu a nip-3 w kwietniu :)

    OK jaka kara za niezłożenie NIP-3 w terminie ???
    Może okazać się że odsetki będą większe niż kara ;)

    pozdrawiam

    PapaJoe

  • 5. Data: 2002-08-21 17:55:12
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > OK jaka kara za niezłożenie NIP-3 w terminie ???
    > Może okazać się że odsetki będą większe niż kara ;)

    Kara jest z Art. 81 Kodeksu karnego skarbowego, mandat praktycznie zależny
    od widizmisię urzędnika. W US w Tomaszowie Maz. zapłaciłem 100,00 za
    półtoramiesięczne spóźnienie.

    Mariusz

  • 6. Data: 2002-08-22 20:23:07
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze e...@p...onet.pl:

    > Kara jest z Art. 81 Kodeksu karnego skarbowego, mandat praktycznie
    > zależny od widizmisię urzędnika. W US w Tomaszowie Maz. zapłaciłem
    > 100,00 za półtoramiesięczne spóźnienie.

    W tej sytuacji nie sądzę żeby kara była mniejsza niż odsetki :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton