  • 1. Data: 2008-12-22 18:09:25
    Temat: Drobny problem - nie zaokraglilem podatku
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    Witam,

    Mam drobny problem, ale z US wole nie zadzierac... Wynajmuje
    nieruchomosc i rozliczam sie kwartalnie z US ryczaltem ewidencjonowanym.
    Podatku do zaplaty wychodzi mi 229,50 zl, Dzisiaj dopatrzylem sie, ze
    podatek powinienem zaokraglic do pelnych groszy. Czy wystarczy, ze w
    styczniu zaplace 231,50 zl (aby doplacic brakujace zaokraglenia, za
    poprzednie kwartaly), czy powinienem zpalacic 232,00 zl, aby zaokraglic
    doplate? A moze zaplacic 230,00 zl i zapomniec o pomylce? I czy powiniem
    oddac do US jakies pismo wyjasniajace? Wiem, ze to glupota, ale nie chce
    miec przez glupote problemow...

    Z gory dzieki, za podpowiedzi.

    POZDRAWIAM
    Karol Nawrot

  • 2. Data: 2008-12-22 18:39:26
    Temat: Re: Drobny problem - nie zaokraglilem podatku
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 22-12-2008 o 19:09:25 Karol Nawrot
    <k...@a...gwshm.edu.pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam drobny problem, ale z US wole nie zadzierac... Wynajmuje
    > nieruchomosc i rozliczam sie kwartalnie z US ryczaltem ewidencjonowanym.
    > Podatku do zaplaty wychodzi mi 229,50 zl,

    Znaczy do zapłaty 230.

    > Dzisiaj dopatrzylem sie, ze podatek powinienem zaokraglic do pelnych
    > groszy.

    Do pełnych złotych.

    > Czy wystarczy, ze w styczniu zaplace 231,50 zl (aby doplacic brakujace
    > zaokraglenia,za poprzednie kwartaly), czy powinienem zpalacic 232,00 zl,
    > aby zaokraglic doplate? A moze zaplacic 230,00 zl i zapomniec o pomylce?

    A płaciłeś 229 wczesniej? No to jak chcesz być świętszy od papieża dopłać
    po tych złociszach,
    odsetki żadne nie wyjdą do zapłaty ...

    > I czy powiniem oddac do US jakies pismo wyjasniajace?

    Jak chcesz możesz złożyć czynny żal - *przed* zapłaceniem (czyli
    nastawiasz przelew
    przez internet i przed sesją elixir biegniesz do US :-) )

    > Wiem, ze to glupota, ale nie chce miec przez glupote problemow...

    IMHO większy kłopot z bieganiem czy wyjasnianiem niż z potencjalnymi
    konsekwencjami,
    ale osobiście bym to zrobił tak jak napisałem.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-22 18:56:53
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

    > Znaczy do zapłaty 230.
    No tak, teraz to wiem.

    > Do pełnych złotych.
    Jasne, przejezyczenie.

    > A płaciłeś 229 wczesniej? No to jak chcesz być świętszy od papieża
    > dopłać po tych złociszach,
    > odsetki żadne nie wyjdą do zapłaty ...
    Placilem wlasnie 229 - te 2 zlote mnie nie zbawia, a wole byc "czysty".

    > Jak chcesz możesz złożyć czynny żal - *przed* zapłaceniem (czyli
    > nastawiasz przelew
    > przez internet i przed sesją elixir biegniesz do US :-) )
    O Matko! To taka jest kolejnosc? Nie moge wyslac przelewu i wyjasnienia
    zlozyc z PITem w styczniu?

    > IMHO większy kłopot z bieganiem czy wyjasnianiem niż z potencjalnymi
    > konsekwencjami,
    > ale osobiście bym to zrobił tak jak napisałem.
    Masz racje, ale ostatecznie mam US prawie pod domem, wiec pewnie sie
    pofatyguje....

  • 4. Data: 2008-12-22 19:36:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Karol Nawrot wrote:
> [...]
    > doplate? A moze zaplacic 230,00 zl i zapomniec o pomylce? I czy powiniem
    > oddac do US jakies pismo wyjasniajace? Wiem, ze to glupota, ale nie chce

    zapłać tyle, żeby razem na koniec było 4 x 230 zł. Ani więcej ani mniej.

  • 5. Data: 2008-12-22 22:45:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Dec 2008, Karol Nawrot wrote:
    [...do Tomka...]
    > O Matko! To taka jest kolejnosc? Nie moge wyslac przelewu i wyjasnienia
    > zlozyc z PITem w styczniu?

    Formalnie w przepisach jest "pętelka", jak by nie zrobić jest źle.
    Czynny żal dziala tylko jeśli US "nie ma udokumentowanego" faktu
    złamania przepisu, a z drugiej strony warunkiem skuteczności jest
    niezwłoczne zapłacenie podatku (zaległości).
    Jeśli więc US się zechce ustosunkować do czynnego żalu przed wpłatą,
    powinno to IMVHO oznaczać "procedurę" - czyli wydanie decyzji
    o zaległości do zapłaty.
    Zaznaczę: w opisywanym przypadku aż tak bym się nie przejął :),
    ale *skoro* się przymierzasz w ogóle do 'czynnego' to może
    mieć sens to co opisał Tomek.

    O to to.

    > Masz racje, ale ostatecznie mam US prawie pod domem, wiec pewnie sie
    > pofatyguje....

    Przeprowadzą "czynności sprawdzajace" :D
    (to tylko teza o możliwości :), ale chyba statystykę sobie w ten
    sposób poprawiają czasem - "czynności" to nie kontrola, nie chcą
    człowieka zjeść tylko z papierów sobie to i owo wynotować).

    pzdr, Gotfryd