  • 1. Data: 2007-08-16 12:18:56
    Temat: Postepowanie skarbowe - zignorowane pismo
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    Witam,

    prowadzone jest przez Urzad Skarbowy postepowanie dotyczace dokonanych
    przeze mnie sprzedazy roznych rzeczy na Allegro.

    Dnia 23.05.2007 r zostalem wezwany do zapoznania sie z mat. dowodowym.
    Dnia 6.06.2007 r stawilem sie w Urzedzie Skarbowym w W-wie (bo tam bylem
    zameldowany tymczasowo - student) i obejrzalem material dowodowy. Tego
    materialu dowodowego bylo niemal tyle co encyklopedia wiec zazyczylem
    sobie kserokopie tych dokumentow zebym mogl na spokojnie w domu sie z
    nimi zapoznac. Odmowiono mi twierdzac ze ta sprawa jest prowadzona przez
    inny Urzad Skarbowy (tam gdzie jestem zameldowany na stale). W zwiazku
    z tym napisalem pismo o wydanie kserokopii tych dokumentow.
    Dnia 2.07.2007 r zlozylem NIP-3 bo zamieszkuje z powrotem w miejscu
    stalego zameldowania.
    W dniu dzisiejszym dostalem decyzje dotyczace w/w sprawy. Troche jestem
    zaskoczony bo moje pismo o wydanie kserokopii zostalo zignorowane.
    W skarbowce u mnie w miescie twierdza ze to nie z ich winy bo pismo bylo
    kierowane do Urzedu w W-wie i to oni powinni mi wydac kserokopie.
    Pokazywali pismo w ktorym jest napisane ze US W-wa przesyla dokumentacje
    wraz z moim pismem o wyd. kserokopii i ze mysleli ze to oznacza ze mi
    taka kserokopie wydali. Niestety nie mialo to miejsca.

    W zwiazku z tym pytanie, co ja w tym momencie moge zrobic?
    Moze jakies skargi, odwolania, zazalenia ?
    Do ktorego Urzedu Skarbowego mam ewentualnie pisac.
    Czy zostaje mi tylko Izba Skarbowa i odwolanie od decyzji ?

    MiSSieK
    gg:3330909

  • 2. Data: 2007-08-17 09:38:10
    Temat: Re: Postepowanie skarbowe - zignorowane pismo
    Od: "dfsfs" <...@...com>

    > prowadzone jest przez Urzad Skarbowy postepowanie dotyczace dokonanych
    > przeze mnie sprzedazy roznych rzeczy na Allegro.

    przepraszam za OT ale moze bedzie to jakies ostrzezenie dla innych, jesli
    mozesz to napisz za sprzedaz w jakiej wielkosci i w jakim czasie i jakich
    przedmiotow urzad skarbowy przyszedl do Ciebie

  • 3. Data: 2007-08-17 14:45:02
    Od: MiSSieK <m...@m...mm>

    > przepraszam za OT ale moze bedzie to jakies ostrzezenie dla innych, jesli
    > mozesz to napisz za sprzedaz w jakiej wielkosci i w jakim czasie i jakich
    > przedmiotow urzad skarbowy przyszedl do Ciebie

    zaczelo sie od 14 nowych telefonow ktore sprzedalem na allegro
    a teraz mi wszystko licza, czyli np. stare kasety, ktorych szkoda mi
    bylo wyrzucic, prospekty samochodowe, monety, stare ksiazki, kufle do
    piwa, czesci z mojego starego komputera.

    Tu opisywalem poczatki moich problemow z US:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/e4925a90656ca306/79f7ed677924238
    9?lnk=st&q=missiek+14+telefon%C3%B3w&rnum=1&hl=pl#79
    f7ed6779242389
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/2abe05135e1f4a64/6fad8844835419a
    b?lnk=st&q=missiek+14+telefon%C3%B3w&rnum=3&hl=pl#6f
    ad8844835419ab

  • 4. Data: 2007-08-18 19:57:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Aug 2007, MiSSieK wrote:

    > zaczelo sie od 14 nowych telefonow ktore sprzedalem na allegro

    ...pamiętam, i przepraszam za ton "doktorze, mamy tu ciekawy przypadek" ;)
    (o pacjencie), ale chyba trzeba w tym stylu :)

    > a teraz mi wszystko licza, czyli np. stare kasety, ktorych szkoda mi bylo
    > wyrzucic, [...] czesci z mojego starego komputera.

    ...powiem tak: czepiają się, IMO, bo chyba nietrudno przyjąć że te rzeczy
    NIE były kupowane "z zamiarem uzyskania przychodu ze sprzedaży" :] (czyli
    nie stanowiły wg ustawy DG)

    > prospekty samochodowe, monety, stare ksiazki, kufle do piwa,

    ...ale przyznam ze tu mam pewne wątpliwości.
    Czy wolno/należy uznać "zbieractwo" za "czynność dokonywaną z zamiarem
    uzyskania przychodu" (kiedyś)?
    Spotkał kto się z jakimś orzeczeniem sądowym na przykład?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-08-18 20:26:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 18-08-2007 o 21:57:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ...ale przyznam ze tu mam pewne wątpliwości.
    > Czy wolno/należy uznać "zbieractwo" za "czynność dokonywaną z zamiarem
    > uzyskania przychodu" (kiedyś)?
    > Spotkał kto się z jakimś orzeczeniem sądowym na przykład?

    No to byśmy mieli "zdroworozsądkowe" podejście, 10mln niezarejestrowanych
    DG :)

  • 6. Data: 2007-08-20 13:44:37
    Od: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>

    MiSSieK <m...@m...mm> napisał(a):
> [...]
    > Do ktorego Urzedu Skarbowego mam ewentualnie pisac.
    > Czy zostaje mi tylko Izba Skarbowa i odwolanie od decyzji ?

    A kto powiedział, że Urząd Skarbowy ma obowiązek Ci to skserować? Urząd
    Skarbowy nie ma takiego obowiązku. Twoje pismo jest bezzasadne - może do
    niego ustosunkowano się w decyzji. Zauważ, że mogłeś dostać decyzję np. z
    podatku VAT, a nie z podatku PIT. Złożyłeś jedno pismo, a może różne urzędy
    prowadzą Twoje postępowania.

    Od decyzji można się odwołać ;) ale nie myśl, że to polega na tym, że
    napiszesz, że po prostu odwołujesz się.

    pozdrawiam