  • 1. Data: 2006-05-22 18:56:07
    Temat: Wystąpienie o opinię...
    Od: "SZYMBUD" <s...@a...pl>

    W związku z tym, że wedlug Waszych opinii prawo stoi po naszej stronie
    (patrz wcześniejszy temat: Do G.Smolika i nie tylko....) będę chyba zmuszony
    wystąpić z prośbą do US o opinie(interpretacje) w tej sprawie.
    W związku z tym mam pytanie czy o taką opinie może wystąpić każdy, nawet
    nieprowadzący działalności(bo np.dopiero zamierza zacząć DG i w ten sposób
    będzie przekazywał firmę małżonkowi) czy też tylko osoba(y) bezpośrednio
    związana z danym zagadnieniem?
    Macie jakiś namiar na wzór takiego wystąpienia?
    Czy za żądanie takiej opinii nie można się spotkać czasem z późniejszym
    "nadmiernym zainteresowaniem" tego US?
    Pozdrawiam
    TP

  • 2. Data: 2006-05-22 19:07:49
    Temat: Re: Wystąpienie o opinię...
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SZYMBUD wrote:
> [...]
    > ten sposób będzie przekazywał firmę małżonkowi) czy też tylko
    > osoba(y) bezpośrednio związana z danym zagadnieniem?

    Zapytanie jest według ordynacji w indywidualnej sprawie
    podatnika. Należy przedstawić stan faktyczny, zatem ciężko jest uzyskać
    interpretację w odniesieniu do zdarzeń, które dopiero mają nastąpić,
    ale to nie znaczy, że się nie da uzyskać.
    No i pamiętaj, że teraz czeka się 3 miesiące na odpowiedź.

    > Macie jakiś namiar na wzór takiego wystąpienia?

    Wzór indywidualnej sprawy podatnika?
    Zajrzyj do ordynacji (art14) będziesz wiedział
    co ma zawierać wniosek: opis stanu faktycznego,
    własne stanowisko z przytoczeniem przepisów.
    Opłata skarbowa 5 PLN

    > Czy za żądanie takiej opinii nie można się spotkać czasem z
    > późniejszym "nadmiernym zainteresowaniem" tego US?

    Można, albo nie.

  • 3. Data: 2006-05-23 08:03:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 May 2006, SZYMBUD wrote:

    > Czy za żądanie takiej opinii nie można się spotkać czasem z późniejszym
    > "nadmiernym zainteresowaniem" tego US?

    Pewnie można, ale jest wyrok NSA że próba ukarania podatnika w oparciu
    o dowody które przedstawił w zapytaniu jest naruszeniem zasady zaufania
    podatnika do urzędu - widocznie którymś US taki geniusz który wziął
    ze sterty "zapytania" i na ich podstawie zaczął robić kontrole sie znalazł
    (i oczywiście karać za rzeczywiste lub domniemane niedociągnięcia,
    na rozstrzygnięcie których podanicy czekali)
    Na to że przy kontroli mogą wyjść *inne* 'kfiatki' pewnie siły nie
    ma - ale kontrola może przyjść zawsze... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)