  • 1. Data: 2007-01-15 14:47:01
    Temat: Wytworzenie środka trwałego
    Od: Kokum <k...@g...pl>

    Witam,

    Prowadzę KPIR i jestem Vat-owcem
    Chcę we własnym zakresie wytworzyć środek trwały. Części i materiały
    służące do budowy pochodzą z:
    1. Początkowy spis z natury (po założeniu DG wniosłem posiadane
    przedmioty remanentem początkowym, wyceniłem i sumę wpisałem w 16
    kolumnę kpir jako spis z natury) - teraz chciałbym aby kilka z tych
    przedmiotów posłużyło do wytworzenia owego środka trwałego
    2. Zakupy potwierdzone fakturami VAT
    3. Zakupy bez faktur VAT od osób prywatnych (umowy kupna-sprzedaży)

    Jak to wszystko zaksięgować?

    ad.1 Czy mogę po prostu wykorzystać części i przy następnym remanencie
    suma się zmniejszy ?

    ad.2 Biorę cenę zakupu netto (bez VAT) ? Jeżeli tak to kiedy (w którym
    miesiącu) odliczyć VAT?

    ad.3 Czy umowa kupna-sprzedaży wystarczy?

    Dziękuję z góry za odpowiedzi.