  • 1. Data: 2009-01-08 15:14:25
    Temat: Wyższy próg podatkowy
    Od: "Maciej Bieniek" <m...@p...plUSUN.TO>

    Witam
    Jestem zielony jeśli chodzi o podatki dlatego proszę o pomoc. W tym roku
    załapałem się po raz pierwszy w wyższy próg podatkowy. I tak czytam i się
    zastanawiam jak to będzie przy rozliczeniu rocznym. Zakładając 5000 tyś.
    brutto moją pensję, standardowe koszty uzyskania przychodów i brak odliczeń
    ile będę musiał oddać fiskusowi? Tak mniej więcej? Pomoże ktoś?

    --
    Maciek "Bieniu" Bieniek
    Skype: bieniu-79 |Gadu-Gadu: 50619

  • 2. Data: 2009-01-08 15:20:14
    Temat: Re: Wyższy próg podatkowy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maciej Bieniek wrote:
> [...]
    > brutto moją pensję, standardowe koszty uzyskania przychodów i brak odliczeń
    > ile będę musiał oddać fiskusowi? Tak mniej więcej? Pomoże ktoś?

    Nic ponad to co ci potrąci zakład pracy o ile zrobi to dobrze.

    google: kalkulator podatkowy

  • 3. Data: 2009-01-08 15:46:14
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    witek pisze:

    > Nic ponad to co ci potrąci zakład pracy o ile zrobi to dobrze.

    Niekoniecznie. W stawce z wyższego progu pracodawca oblicza dopiero w
    następnym miesiącu w którym wystąpiło przekroczenie. Czyli np. w
    październiku pracownik przekracza próg i to np. o 4000 to od tej kwoty
    liczy jeszcze według niższego progu. Dopiero w listopadzie-grudniu
    wedlug wyższego progu. Więc tu mogą wystąpić różnice. Jak wielkie
    zależy tylko od dochodu ponad próg w miesiącu przekroczenia.
    Najlepiej w kalkulator wrzucić /ile pracodawca podatku
    odprowadził-zaliczki do us/ a potem w pit37 /wyjdzie roznica/.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --