  • 1. Data: 2009-06-25 04:23:05
    Temat: ZUS - 100% za zwolnienie lekarskie
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    Nie znam lepszej grupy i mam nadzieję, że tematyka ZUSu w sensie
    finansowym pasuje tutaj. Jakby była jakaś lepsza to proszę o
    informację.

    Jakie warunki muszą być spełnione w aktualnych realiach, aby za
    zwolnienie lekarskie dostać 100% pensji? Planowany jest pobyt w
    szpitalu ok.4 dni a potem zwolnienie poszpitalne.

    --
    Bestsellery książkowe:
    "Los Barwą Malowany" (o reinkarnacji i rozwoju duchowym)

  • 2. Data: 2009-06-25 06:15:34
    Temat: Re: ZUS - 100% za zwolnienie lekarskie
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > zwolnienie lekarskie dostać 100% pensji? Planowany jest pobyt w
    > szpitalu ok.4 dni a potem zwolnienie poszpitalne.

    za pierwsze 35 dni roboczych zwolnienia placi pracodawca

    Icek

  • 3. Data: 2009-06-25 07:33:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Icek wrote:

    > za pierwsze 35 dni roboczych zwolnienia placi pracodawca

    Dlaczego 35 chyba raczej 33?
    I płaci 100% pensji?
    I chyba nie każdemu po 33 dniach, pięćdziesięciolatkom
    to chyba tylko dwa tygodnie płaci pracodawca, ale nie wiem czy to już
    weszło.

  • 4. Data: 2009-06-25 07:44:35
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Icek*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > za pierwsze 35 dni roboczych zwolnienia placi pracodawca

    33 dni

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

    4187 (20090625) __________

  • 5. Data: 2009-06-25 07:45:21
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *ab*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > Jakie warunki muszą być spełnione w aktualnych realiach, aby za
    > zwolnienie lekarskie dostać 100% pensji? Planowany jest pobyt w
    > szpitalu ok.4 dni a potem zwolnienie poszpitalne.

    100% wynagrodzenia/zasiłku chorobowego należy się za zwolnienie w ciąży i
    zwolnienie wypadkowe (wypadek w pracy / w drodze z / do pracy).
    Są firmy, którym zależy na dobrym samopoczuciu chorego pracownika i fundują
    mu 100% wynagrodzenia chorobowego a po 33 dniach wyrównują do 100% zasiłek
    wypłacany przez ZUS.
    Wszystko zależy jakie masz relacje z pracodawcą.

    Jeżeli nie przekroczyłaś/eś jeszcze 33 dni to te 4 dni szpitalne są
    wypłacane w 80% - jakby miały byś wypłacane przez ZUS to byloby to tylko 70%
    (w szitalu dają jeść i piorą pościel...)

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

    4187 (20090625) __________

  • 6. Data: 2009-06-25 07:48:06
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *cef*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):

    > pięćdziesięciolatkom
    > to chyba tylko dwa tygodnie płaci pracodawca, ale nie wiem czy to już
    > weszło.

    Weszło - od 1 lutego br.
    Ale ten 2 tyg. okres przysługuje tym pięćdziesięciolatkom, którzy ukończyli
    lata w roku ubiegłym. Tegoroczni piędziesięciolatkowie będą objęciu
    skróconym okresem wypłaty wynagrodzenia chorobowego od przyszłego roku.

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*

    4187 (20090625) __________

  • 7. Data: 2009-06-25 11:19:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:45:21 +0200, gdaMa napisał(a):
    > *ab*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C Pippi):
    > 100% wynagrodzenia/zasiłku chorobowego należy się za zwolnienie w ciąży i
    > zwolnienie wypadkowe (wypadek w pracy / w drodze z / do pracy).

    ... i jeszcze AFAIR na opiekę nad dzieckiem.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 8. Data: 2009-06-25 12:05:47
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"

    > ... i jeszcze AFAIR na opiekę nad dzieckiem.

    i jeszcze choroba zawodowa

    --
    ania

  • 9. Data: 2009-06-25 12:19:43
    Od: "gdaMa" <g...@w...pl>

    *Jacek Osiecki*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
    Pippi):

    > ... i jeszcze AFAIR na opiekę nad dzieckiem.

    Są tacy pracodawcy co płaca 100% za okiekę nad dzieckiem, np zakład mojego
    męża. Mój pracodawca nie jest aż tak hojny :(
    Zasiłek opiekuńczy wypłacany jest przez ZUS (ew. za pośrednictwem zakładu
    pracy) w wysokości 80% zakład pracy może wyrównać go do 100% jeżeli ma takie
    życzenie

    --
    Pozdrawiam,
    Magda *gdaMa*