  • Data: 2002-12-06 15:20:52
    Temat: ZUS DRA - zaokraglanie groszy
    Od: "Latet" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Licząc kwoty na DRA zaokrąglaem je klasycznie:
    12,958 ----> 12,96.
    Tak też wypelnilem (ręcznie) i tak złożyłem.

    A potem, z ciekawości sprawidziłem swoje obliczenia Płatnikiem.

    Zasadniczo wszystko sie zgadzalo, z tym wyjatkiem, ze Platnik zaokrągłał
    tak:
    12,958 ----> 12,95.

    Wiem, z Planik nie jest doskonalym programem, ale
    ktos mi powiedzial, ze kwoty na DRA mają być zgodne z arytmetyką Płatkia,
    a nie matematyczną.

    Czy to prawda?
    Czy już mam zacząć wypisywać korektę DRA? :-)

    P.S.
    Przy okazji:
    Jak zaokragla sie do pełnych zł na formularzach VAT-7?
    Matematycznie, czy też jakos inaczej?
    A grosze na PIT-5?

    DZIEKI!!!

    latet