  • 1. Data: 2003-09-12 06:50:24
    Temat: faktury korygujące
    Od: "Lukasz G" <l...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dot. faktur korygujących:

    przykładowo - wystawiłem fakturę 00067/2003 na 2 artykuły:

    lp nazwa cena ilość wartość stawka wartość brutto
    1. artykuł A 150,00 2 300,00 22,00 366,00
    2. artykuł B 100,00 4 400,00 22,00 488,00

    do tej faktury musi zostać utworzona faktura korygująca dot. ceny
    artykułu A.

    utworzyłem ją, w części JEST i WINNO BYĆ znajduje się tylko artykuł A.
    Faktura korygująca ma numer 00003K/2003, zapisane również jest,
    że korygowaną fakturą jest faktura 00067/2003.

    Problem jest taki, że będzie zwrot towaru A i B (po jednej sztuce).
    Jaka wówczas powinna być ta faktura korygująca ? Czy powinno na niej
    być napisane, że jest to korekta do faktury 00067/2003 czy do
    00003K/2003 ? Wydaje mi się że do tej drugiej, jednakże na niej
    nie ma nic o artykule B. Czy wówczas źle została utworzona pierwsza faktura
    korygująca (tzn powinna zawierać wszystkie sprzedane artykuły - tj. 2
    pozycje
    które znalazły się na fakturze 00067/2003) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz G.

  • 2. Data: 2003-09-12 08:07:37
    Temat: Re: faktury korygujące
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Faktura korygująca powinna zawierać wszystkie dane zawarte na fakturze
    pierwotnej ( jeśli nawet korygujesz jedną pozycję z 50 ). Jeśli istnieje
    potrzeba korygowania czegoś jeszcze, wystawiasz fakturę korygującą do
    korekty ,bo f-ry pierwotnej jako takiej już nie ma (zostały zmienione
    wartości). Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2003-09-12 08:14:27
    Od: "Lukasz G" <l...@g...pl>

    Witam,

    Dorcia wrote:

> [...]
    > Jeśli istnieje potrzeba korygowania czegoś jeszcze, wystawiasz
    > fakturę korygującą do korekty ,bo f-ry pierwotnej jako takiej już nie

    Dziękuje za odpowiedź - jedna rzecz mnie jeszcze tylko nurtuje:

    Czy jest to jasno napisane w jakiejś ustawie - bowiem czy może być problem
    z dotychczasowymi fakturami korygującymi które wystawiłem ?

    I tak dodatkowo na przyszłość: czy jeżeli wystąpi taka sytuacja u mnie
    jeszcze raz to czy można tworzyć faktury korygujące ilościowe i
    nieilościowe (zmiana ceny i ilości zakupionego towaru na jednej fakt. kor.)
    ?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 4. Data: 2003-09-12 08:31:54
    Od: "Dorcia" <d...@p...onet.pl>

    Jest to opisane w rozporządzeniu w sp.wykonania niektórych przepisów o Vat z
    22.03.2002 .Teoretycznie taka forma korygowania jaką zastosowałeś też jest
    prawidłowa , o ile masz gwarancje że pozostałe rzeczy z f-ry nie bedą nigdy
    korygowane . Jak najbardziej korygować możesz wszystko na jednej fakturze
    (im mniej korekt tym lepiej - dla wszystkich ).Pozdrawiam !

  • 5. Data: 2003-09-12 08:35:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Lukasz G wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ Mam pytanie dot. faktur korygujących:
    [...]
> [...]
    >+ być napisane, że jest to korekta do faktury 00067/2003 czy do
    >+ 00003K/2003 ? Wydaje mi się że do tej drugiej, jednakże na niej

    Zajrzyj:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&safe=off&th=69
    0a4c70ed2531ba&rnum=2
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&safe=off&th=f9
    f9bb0ccc766fde&rnum=1

    IMHO rozwiązanie (cytat):
    +++++++++
    U nas bywa w takich sytuacjach tak:
    - Faktura korygujšca VAT nr .... do faktury VAT nr..... (uwzgl.
    fakt.kor. nr: ....)
    [...]
    ---------

    ...wygląda na "najoczywistsze" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 6. Data: 2003-09-12 08:48:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Dorcia wrote:

    >+ Faktura korygująca powinna zawierać wszystkie dane zawarte na fakturze
    >+ pierwotnej ( jeśli nawet korygujesz jedną pozycję z 50 ).

    Możesz podać do tego "podstawę" ?
    Bo właśnie sprowokowałaś mnie do wtopienia nosa w rozporządzenie,
    obracam dookoła i nijak takiego wniosku wyciągnąc nie mogę ;) !

    Dla jasności: owszem, uważam że *można* tak robić i zdecydowanie
    ułatwi to wystawienie korekt korekt (korekta nie poprawiać
    powtórzeń :)).
    Ale nie każdy wystawia korekty 15 razy dziennie - i większości
    z wystawców "50 pozycyjnych faktur" nie opłaca się drukować
    płachty z powodu jednej pozycji, mało - to pozycja musi
    być IMHO co najmniej wyróżniona, aby było wiadomo że *to*
    korygujemy.
    Może dla porządku:
    +++++++
    2. Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,
    [znaczy: wystawca, odbiorca, adresy itp...]
    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem,
    [znaczy: nie ma zakazu żeby reszta f-ry była, ale tylko
    te zmienione *muszą* być]
    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu,
    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego,
    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej
    lub podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:
    1) zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych,
    o których mowa w art. 15 ust. 2 ustawy,
    -------

    Coś źle napisałem ? ;)

    >+ Jeśli istnieje
    >+ potrzeba korygowania czegoś jeszcze, wystawiasz fakturę korygującą do
    >+ korekty ,bo f-ry pierwotnej jako takiej już nie ma

    Sprzeciw. F-a korygująca nie jest samodzielnym dokumentem,
    *musi* powoływać się na f-rę pierwotną i bez niej nie jest
    ważna !

    >+ (zostały zmienione wartości).

    A to prawda. Wcale nie wynika z tego że na "pierwszej
    korekcie" muszą być wszystkie możliwe wartości, w szczególności
    np. ceny i ilość niezmienionych pozycji !

    >+ Pozdrawiam !

    wzajemnie ! - Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-12 09:28:42
    Od: "Lukasz G" <l...@g...pl>

    Witam,

    Gotfryd, Dorcia - dziękuje za odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2003-09-12 09:41:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+
    >+ Czy jest to jasno napisane w jakiejś ustawie

    ...ja też stoję w kolejce :)

> [...]
    >+ jeszcze raz to czy można tworzyć faktury korygujące ilościowe i
    >+ nieilościowe (zmiana ceny i ilości zakupionego towaru na jednej fakt. kor.)

    IMHO & AFAIK rozporządzenie z którego cytowałem jest obowiązujące
    i przeciwwskazań nie ma.
    Ale jakieś 3 tygodnie nie ściągałem go z isipu, może zmienili
    albo coś przeoczyłem :[, poczekamy na komentarz.

    pozdrowienia, Gotfryd