  • 1. Data: 2006-10-01 17:01:52
    Temat: ZUS - dzialalnosc - ZONA
    Od: "JW" <b...@b...zz>

    Witam. Mam pytanko. Czy jeżeli będę miał działalność gospodarcza i chciałbym
    żeby moja zona była również ubezpieczona (ZUSik) to mam ja zatrudnic czy da
    się to jakos inaczej załatwić i jakie SA tego plusy i minusy. (Chciałbym
    skorzystać z "promocyjnej" oferty ZUS-u dla siebie czyli przez dwa latka
    płacąc cos około 300 zł.

    Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje ze ktoś kto jest w temacie odpisze.

    Dzieki J

  • 2. Data: 2006-10-01 20:37:41
    Temat: Re: ZUS - dzialalnosc - ZONA
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JW" <b...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > się to jakos inaczej załatwić i jakie SA tego plusy i minusy. (Chciałbym
    > skorzystać z "promocyjnej" oferty ZUS-u dla siebie czyli przez dwa latka

    Jeśli Twoja zona nie ma i nnego tytułu do ubezpieczenia , czyli nie
    pracuje, to wypełniasz druk zgłaszający członka rodziny (jak będziesz
    zgłaszał siebie) do ubezpieczenia, tak samo jak np dziecko i nie płacisz za
    to żadnych dodatkowych składek,a żona może iść do lekarza.Czy tfu
    tfu..szpitala Jak byłam na bezrobociu to UP kazał i własnie tak zrobić, bo
    jeśli mąż pracuje lub ma DG to oni żony nie ubezpieczą. Właśnie założyłam
    działalność więc jestem na bieżąco
    TMK
    :::: http://tworzenie-stron.ovh.org :::

  • 3. Data: 2006-10-01 20:40:05
    Od: "Dormika" <d...@x...wp.pl>

    Czy jeżeli będę miał działalność gospodarcza i chciałbym
    żeby moja zona była również ubezpieczona (ZUSik) to
    Zaproponuj jej to samo.
    Driv

  • 4. Data: 2006-10-02 12:48:13
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

    > Witam. Mam pytanko. Czy jeżeli będę miał działalność gospodarcza i
    > chciałbym
    > żeby moja zona była również ubezpieczona (ZUSik) to mam ja zatrudnic czy
    > da się to jakos inaczej załatwić i>

    Da się zona może być osobą współpracującą z osobą prowdz. DG

  • 5. Data: 2006-10-02 13:06:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    JW wrote:

> [...]
    > minusy. (Chciałbym skorzystać z "promocyjnej" oferty ZUS-u dla siebie
    > czyli przez dwa latka płacąc cos około 300 zł.

    Nikt jak dotąd nie zadał najważniejszego pytania: o jakie ubezpieczenie
    ci chodzi? Czy zdrowotne (czyli ta niby bezpłatna służba zdrowia), czy
    emerytalno/rentowe.
    Jeśli zdrowotne to ją po prostu zgłoś do swojego ubezpieczenia.
    Jeśli emerytalno/rentowe to musisz ją zarejestrować jako osobe
    wspólpracującą. Tylko wtedy niech ona rzeczywiście co jakiś czas coś ci
    pomoże, bo a nuż komus w ZUS przyjdzie do głowy to sprawdzić.

  • 6. Data: 2006-10-02 15:12:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Jeśli emerytalno/rentowe to musisz ją zarejestrować jako osobe
    > wspólpracującą. Tylko wtedy niech ona rzeczywiście co jakiś czas coś
    > ci pomoże, bo a nuż komus w ZUS przyjdzie do głowy to sprawdzić.

    I jeszcze jedna uwaga: dla osoby współpracującej nie ma "promocji".