  • 1. Data: 2006-10-01 15:35:47
    Temat: NIP EU a zakup usług z UE
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    (PKPiR, VAT - w dużej częsci sprzedaż zwolniona)

    Jestem usługobiorcą zarejestrowanym w Polsce. Usługodawca ma siedzibę w
    Wielkiej Brytanii.
    Czy powinienm posiadać NIP europejski? Obecnie go nie posiadam. Czy bez
    niego mogę zawierać transakcje z bytyjskim usługodawcą? JAk wygląda w takim
    przypadku sprawa VATu? Czy naliczam go ja czy usługodawca i wg jakiej
    stawki - polskiej czy brytyjskiej?
    JAk będą wyglądały odpowiedzi na te pytania, gdybym NIP europejski posiadał?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi

  • 2. Data: 2006-10-01 16:05:47
    Temat: Re: NIP EU a zakup usług z UE
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > (PKPiR, VAT - w dużej częsci sprzedaż zwolniona)

    > Czy naliczam go ja czy usługodawca i wg jakiej stawki - polskiej czy
    brytyjskiej?

    Czyja faktura tego VAT.
    W zalezności od usługi może ten VAT wynosić 0%.
    Jak nie bedziesz miał NIPu europejskiego to nie istniejesz jako firma dla firm w
    UE i zawsze będą dodawać ich VAT do faktur dla ciebie. Ty bedziesz musial dodac
    VAT do ich faktur zawsze, więc z ich VATem urośnie ci podatek jeszcze bardziej.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-10-01 16:38:29
    Od: "Greg" <m...@N...gazeta.pl>

    vertret <v...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > VAT do ich faktur zawsze, więc z ich VATem urośnie ci podatek jeszcze bardziej.

    No to mam zagwozdkę. Zakup tej usługi jest bowiem związany ze sprzedażą zwolnioną.
    Załóżmy więc, że posiadam już NIP europejski.
    Usługodawca wystawia mi fakturę ze stawką 0%. Nastepnie ja wystawiam fakturę
    wewnętrzną i naliczam VAT (polski czy brytyjski??).
    I teraz: Gdyby moja sprzedaż była opodatkowana, to mógłbym jednocześnie ten
    VAT odliczyć. Ale moja sprzedaż jest zwolniona więc wydaje mi się, że
    odliczenie mi nie przysługuje. CZy dobrze mi się wydaje?
    Bo jesli tak, to najbardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie: W OGÓLE NIE brać
    faktury od kontrahenta.

  • 4. Data: 2006-10-01 18:03:07
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > i naliczam VAT (polski czy brytyjski??)

    Jak masz firme w Polsce to oczywiście polski.

> [...]
    > odliczenie mi nie przysługuje. CZy dobrze mi się wydaje?
    > Bo jesli tak, to najbardziej opłacalnym rozwiązaniem będzie: W OGÓLE NIE brać

    Na takim etapie dyskusji to mam od tego biuro księgowe. Co i tobie radze.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-10-01 18:23:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-10-2006 o 18:05:47 vertret <v...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > musial dodac
    > VAT do ich faktur zawsze, więc z ich VATem urośnie ci podatek jeszcze

    Skąd te pomysły? Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

  • 6. Data: 2006-10-01 18:51:20
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-10-2006 o 20:03:07 vertret <v...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Greg" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak masz firme w Polsce to oczywiście polski.

    > Na takim etapie dyskusji to mam od tego biuro księgowe. Co i tobie radze.

    Jeśli jesteś _naprawde_ pewien tego księgowego to spoko, jeśli nie to
    zajrzyj
    do archiwum jak to księgowy potrafi :) Niestety 8/10 księgowych to cepy.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-10-01 20:48:07
    Od: "Greg" <m...@N...gazeta.pl>

    t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Skąd te pomysły? Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

    Więc jak jest naprawdę?

  • 8. Data: 2006-10-01 21:03:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 01-10-2006 o 22:48:07 Greg <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Więc jak jest naprawdę?

    Poszukaj w goole "import usług" - pełno tego jest, również w archiwum
    grupy.
    Poczytaj też ustawę.

  • 9. Data: 2006-10-02 09:51:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Oct 2006, t wrote:

    > Poszukaj w goole "import usług"

    ...z zastrzeżeniem że ma być w cudzysłowie.
    Żeby ktoś nie pomyślał że z GB jest rzeczywiście import :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-27 09:41:49
    Od: "rafii" <r...@w...pl>

    To czy należy opodatkowac tę transakcje zalezy od miejsca świadczenia
    uslugi.

    A miejsce świadczenia zależy rowniez od tego co to za usluga.