  • 1. Data: 2003-12-08 19:09:28
    Temat: ZUS od dobrodziejstw sponsorowanych przez pracodawc
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Czy pracodawca, który z własnej kieszeni (nie z ZFŚS) sponsoruje
    pracownikom szkolenia, kursy, basen, siłownię itp. musi opłacić od
    tego ZUS i odprowadzić podatek, tak jak od wynagrodzenia?
    Czy wszystkie takie wydatki "nieobowiązkowe" na rzecz pracowników może
    zaliczyć w KUP?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 2. Data: 2003-12-08 23:05:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Kaizen wrote:

    >+ Czy pracodawca, który z własnej kieszeni (nie z ZFŚS) sponsoruje
    >+ pracownikom szkolenia, kursy, basen, siłownię itp. musi opłacić od
    >+ tego ZUS

    Nie mam pojęcia :(

    >+ i odprowadzić podatek, tak jak od wynagrodzenia?

    Tak. wg. art. 12.1 UoPDoOF musi doliczyć ową wartość do *ich*
    wynagrodzenia i z *ich* pieniędzy odprowadzić podatek !

    >+ Czy wszystkie takie wydatki "nieobowiązkowe" na rzecz pracowników może
    >+ zaliczyć w KUP?

    Nie mam pojęcia, obawiam się że nie :(
    Szkolenia "pasujące do pracy" pewnie tak (firmie "się opłaca"
    *w celu uzyskania przychodu*) ich przeszkolić. Ale jak
    potraktować np. kurs językowy (japońskiego :)) to już nie
    wiem - pewnie "muszą czytać dokumentację" ? ;)
    Dywagacyjnie - to *jakby* to było zawarte w umowie o pracę,
    może byłaby podstawa... ale nieobowiązkowo siłownia chyba
    wcale się nie łapie :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-09 10:08:44
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    A czy nie jest tak, że jeżeli da się udowaodnić przyczynienie się owych
    wydatków (kosztów) do uzyskania przychodów to można je tam zaliczyć? I druga
    sprawa - nie wilicza się do przychodu, a zatem i do oSusowania jeżeli nie
    można bezpośrednio przypisać danej osoby do świadczenia, przykład:
    szczepienia przeciwgrypowe - pracodawca zleca szczepienie (jest to KUP bo
    będą zdrowi pracownicy i będą częściej w pracy itd...), ale zakład opieki
    nie udzielił szczegółowych informacji kiedy i kto rzeczywiście skorzystał z
    usługi (nie da się zidentyfikować przychodu osoby fizycznej) zasłaniając się
    etyką lekarską wiec nie ma Susu i PITu.

    Szkolenia, kursy - nie wiem,
    basen, siłownia itp - karnet "przechodni" = tak jak wyżej ze szczepieniem

  • 4. Data: 2003-12-09 10:23:33
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > usługi (nie da się zidentyfikować przychodu osoby fizycznej) zasłaniając

    No coz powiem tak byla u mnie kontrola z Izby skarbowej i szczepuionki
    pzreciw grypie wyrzuciala z kosztow ....
    choc by wydawalo sie to logiczne ...
    Ata

  • 5. Data: 2003-12-09 13:55:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    >+ usługi (nie da się zidentyfikować przychodu osoby fizycznej) zasłaniając się
    >+ etyką lekarską wiec nie ma Susu i PITu.

    Jak z ZUSem - pisałem że nie wiem.
    A co do PIT... nie będzie czasem tak że samo "postawienie do dyspozycji"
    wystarczy ? Bo co prawda (w odróżnieniu od pieniędzy) jest zapis
    "*otrzymanych* świadczeń w naturze", ale niestety jest *również* zapis:
    "i innych nieodpłatnych świadczeń" :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)