  • 1. Data: 2002-04-28 12:16:01
    Temat: ZUS sie pomylil?
    Od: "chris" <c...@t...pl>

    Przy okazji rocznego rozliczania zauwazylem, ze nie pasuje mi kwota podatku
    naliczonego przez ZUS na druku PIT11A dla zony pobierajacej rente.
    W pozycji DOCHOD (rubryka 32) - kwota 3152,76 zl,
    SKL. NA UBEZP. ZDROWOTNE (33) - 242,82 zl,
    ZALICZKA NA POD. POBRANA I ODPROWADZONA DO US - 27,40 zl
    a wg programu obliczajacego PIT 36 powinna to byc kwota 105,75 zl !
    Niech mnie ktos oswieci gdzie tkwi blad i co z tym zrobic?

    Krzys

  • 2. Data: 2002-04-28 17:35:23
    Temat: Re: ZUS sie pomylil?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "chris" <c...@t...pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > W pozycji DOCHOD (rubryka 32) - kwota 3152,76
    zl,
    > SKL. NA UBEZP. ZDROWOTNE (33) - 242,82 zl,

    3152,76 zl x 0.19 = 599,02 zł
    odejmujemy kwotę wolną
    599,02 zł - 493,32 zł = 105,70 zł

    to by się zgadzalo z tym co ci wyszło w porg. pit
    36

    > ZALICZKA NA POD. POBRANA I ODPROWADZONA DO US -
    27,40 zl

    tylko że chyba składke na ub_zdr. odpisuje sie od
    podatku ? (nie znam pit11a)

    > Niech mnie ktos oswieci gdzie tkwi blad i co z
    tym zrobic?

    No cóz rozliczał ZUS więc to jego problem

    Sark

  • 3. Data: 2002-04-28 18:42:58
    Od: "chris" <c...@t...pl>

    > nie pasuje mi kwota podatku
    > pobierajacej rente.
    > zl,
    >
    > 3152,76 zl x 0.19 = 599,02 zł
    > odejmujemy kwotę wolną
    > 599,02 zł - 493,32 zł = 105,70 zł
    >
    > to by się zgadzalo z tym co ci wyszło w porg. pit
    > 36

    > 27,40 zl
    >
    > tylko że chyba składke na ub_zdr. odpisuje sie od
    > podatku ? (nie znam pit11a)

    > tym zrobic?
    >
    > No cóz rozliczał ZUS więc to jego problem
    >
    > Sark

    No tak, ale musze wprowadzic to do PIT 36 i wychodzi mi ze to ja musze
    doplacic podatek a nie ZUS :-(
    Krzys

  • 4. Data: 2002-04-28 19:00:27
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

[...]

    Podstawa opodatkowania - 3153PLN
    Podatek wg skali - 105,75
    Składka na ubezp. zdrowotne pobrana przez ZUS 242,82 czyli ZUS pobrał więcej
    niż wynosi podatek, Ty możesz odliczyć tylko do wys. podatku czyli 105,75.
    podatek po odliczenie ubez. zdrowotnego - 0 PLN
    Do zwrotu 27,40

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu.

  • 5. Data: 2002-04-28 19:03:28
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    chris wrote:

    > No tak, ale musze wprowadzic to do PIT 36 i wychodzi mi ze to ja musze
    > doplacic podatek a nie ZUS :-(
    Przecież i tak Ty byś płacił. ZUS nie płaci za ciebie podatku, on go tylko
    nalicza, zabiera Tobie i wpłaca do US.
    ZUS potrącił mniej podatku więc dostałeś więcej netto, a teraz musisz to
    oddać. Gdyby obliczył dobrze, dostawałbyś mniej w ciągu roku. Tylko na tym
    zyskałes, bo obracałeś pieniedzmi które powinny leżec na koncie US (ok..
    może to nie fortuna, ale zasada ta sama).

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2002-04-28 20:38:31
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > No tak, ale musze wprowadzic to do PIT 36 i wychodzi mi ze to ja musze
    > doplacic podatek a nie ZUS :-(
    > Krzys

    IMHO - nie Twoj problem - ty po prosty przepisujesz dane z tego PITu do
    rozliczenia rocznego i wyliczasz podatek.
    ( Bedziesz mial zwrot tych 27.40 ).
    Ciekawe skad sie wzielo naliczenie podateku, skoro skaldka zdrowtna go
    przekracza ...
    Moze wysokosc renty byla rozna w roznych miesiacach i w ktoryms wyszla
    gorka. Zawsze mzona porownac z miesiecznymi odciankami.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2002-04-28 21:32:10
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > a wg programu obliczajacego PIT 36 powinna to byc kwota 105,75 zl !
    > Niech mnie ktos oswieci gdzie tkwi blad i co z tym zrobic?

    mysle ze zus sie nie pomylil
    z moich obl. wynika ze swiadczenie otzrymywala przez 8 m-cy czyli
    3152,76/8=394,10*19%-41,11=33,75 - 30,54 = 3,21 *8 m-cy =25,68
    roznica wynika prawdopodobnie ze swiadczenie bylo przyznane nie od poczatku
    miesiaca,