  • 1. Data: 2003-05-19 20:58:52
    Temat: ZUS - student
    Od: "LukeSky" <l...@i...pl>

    Witam!
    Czy ktos sie moze orientuje jakie skladki beda mnie obowiazywaly po
    otworzeniu dział. gosp.? jestem studentem - czy ma to jakis wplyw na ich
    wyskoscs? dzieki, pzdr

  • 2. Data: 2003-05-19 23:52:48
    Temat: Re: ZUS - student
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Użytkownik "LukeSky" napisał w wiadomości

    > Czy ktos sie moze orientuje jakie skladki beda mnie obowiazywaly po
    > otworzeniu dział. gosp.? jestem studentem - czy ma to jakis wplyw na ich
    > wyskoscs?

    To że jesteś studentem nie ma żadnego wpływu na wysokość składek ZUS,
    Student prowadzący DG musi płacić wszystkie składki normalnie,
    (ulgi w składkach mają jedynie osoby posiadające status absolwenta,
    czyli dotyczy to tylko niektórych studentów pierwszego roku)

    Jeżeli idzie o wysokość, to nie mniej niż suma:
    Ubezpieczenie wypadkowe 25,77 zł
    Ubezpieczenie emerytalne 260,64 zł
    Ubezpieczenie rentowe 173,58 zł
    Fundusz pracy 32,71 zł
    Ubezpieczenie zdrowotne 142,35 zł

    + dodatkowo możesz zapłacić Ubezpieczenie chorobowe 32,71 zł

    Czyli min. będziesz musiał zapłacić 630- 660 zł

    ps. od jakiegoś czasu na grupie chodzi pomysł na obniżenie
    składek

  • 3. Data: 2003-05-20 09:01:02
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    > ps. od jakiegoś czasu na grupie chodzi pomysł na obniżenie
    > składek

    No właśnie!
    Szkoda, że tylko na grupie a nie w Ministerstwie Finansów
    Lansjer
    (student)

  • 4. Data: 2003-05-20 09:06:48
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Jeśli w niedługim czasie zostaniesz absolwentem (uczelnia wyższa, szkoła
    średnia)- to poczekaj.
    Absolwenci rejestr. działalność gosp. są zwolnieni (przez rok) ze składek
    emeryt. +rentowej
    Lansjer

  • 5. Data: 2003-05-20 13:37:48
    Od: "Marek Kozik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:babqpn$3kd$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Ubezpieczenie zdrowotne 142,35 zł
    >
    > + dodatkowo możesz zapłacić Ubezpieczenie chorobowe 32,71 zł
    >
    > Czyli min. będziesz musiał zapłacić 630- 660 zł

    Witaj!

    Rocznie czy miesięcznie?

    Pozdr,
    Marek Kozik