  • 1. Data: 2006-01-24 12:06:26
    Temat: ZUS - uklad ratalny
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam.

    Napisalem podanie i chca ode mnie zaswiadczenia z US o niezaleganiu.
    Odliczalem sobie zdrowotne, ktorego de facto nie placilem - zaleglosci z tego
    tytulu na raty rozliczam. Nie bedzie to problemem? Bo w US mam podac, ze to
    jest zaswiadczenie na potrzeby ukladu ratalnego w ZUS.

    Druga rzecz - przy tym ukladzie z ZUS pisza o oplacie prolongacyjnej do kazdej
    raty. Co to jest i jaka moze byc jej wysokosc?

    Dzieki, MArek.

  • 2. Data: 2006-01-24 12:21:30
    Temat: Re: ZUS - uklad ratalny
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@N...gazeta.pl> napisal(a):
> [...]
    > tytulu na raty rozliczam. Nie bedzie to problemem? Bo w US mam podac, ze to
    > jest zaswiadczenie na potrzeby ukladu ratalnego w ZUS.

    Dopóki w US nie zalegasz, to dadzą zaświadczenie. Ale może ich to sprowokować
    do kontroli (choć nie musi). A jeśli odliczałeś składki których nie płaciłeś
    to będziesz miał podczas ten kontroli problem. :) Ale to i tak pozamiatane -
    będziesz miał tak czy siak.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-01-24 13:29:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Anonim wrote:

    > Druga rzecz - przy tym ukladzie z ZUS pisza o oplacie prolongacyjnej
    > do kazdej raty. Co to jest i jaka moze byc jej wysokosc?

    Od momentu złożenia wniosku zamiast odsetek karnych naliczają opłatę
    prolongacyjną w wysokości połowy odsetek karnych.

  • 4. Data: 2006-01-25 12:01:50
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego
    > tytulu na raty rozliczam. Nie bedzie to problemem?

    Problem może się zacząć, gdy zacznie się kontrola skarbowa i okaże się, że
    sobie niesłusznie odliczałeś zdrowotne. Stąd też dobrze byłoby się
    zastanowić nad korektą deklaracji za rzeczony okres podatkowy :((. Po
    wszczęciu kontroli nie będzie już takiej możliwości.
    Pozdr. Graszka