  • 1. Data: 2006-01-24 12:40:36
    Temat: czy mogę zaliczyć to w koszty??
    Od: "michalsiak" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Prowadzę jednoosobową DG , jako adres mam własne mieszkanie.
    Planuję mały remont piwnicy w której będzie pracownia-biuro itp.
    Czy mogę zakyp materiałów do remontu zaliczyć jako koszt prowadzenia
    działalności i odliczyć VAT??
    Do tej pory nic nie wrzucałem w koszty z opłat mieszkaniowych

    -
    Pozdrawiam
    Michał Łysiak

    www.projectstudio.com.pl
    www.sklepmuzyczny.com
    www.cyberstat.net
    tel: 068 3849374 mobile: 0600 344009
    fax: 068 3849661

  • 2. Data: 2006-01-24 13:42:30
    Temat: Re: czy mogę zaliczyć to w koszty??
    Od: " and" <a...@W...gazeta.pl>

    michalsiak <m...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Planuję mały remont piwnicy w której będzie pracownia-biuro itp.
    > Czy mogę zakyp materiałów do remontu zaliczyć jako koszt prowadzenia

    IMHO mozesz. Tak jak wszystko co sluzy ci do pozyskania przychodu.
    Z wyjatkami zastrzezonymi w odrebnych przepisach (VAT na paliwo,
    niektore wydatki reprezentacyjne itp).
    Inna sprawa jest ze w przypadku odliczen dotyczacych kosztow prowadzenia
    biura - moj US sprawdza dokladnie twoje prawa do dysponowania lokalem.
    Wiec dobrze by bylo gdyby piwnica byla twoja, wynajeta na twoja firme etc.

    Pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-01-24 13:51:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    and wrote:

> [...]
    > prowadzenia biura - moj US sprawdza dokladnie twoje prawa do
    > dysponowania lokalem. Wiec dobrze by bylo gdyby piwnica byla twoja,

    W wypadku gdyby to była piwnica wynajęta chodzi mi głowie hasło:
    "inwestycja w obcym środku trwałym". I coś o tym, że podlega to
    amortyzacji. Jak to jest w wypadku własnej, zle nie firmowej piwnicy to
    nie wiem. Może ktoś się wypowie o takim ujęciu sprawy.