  • 1. Data: 2005-04-28 09:05:05
    Temat: ZUS w kwietniu czy w maju?
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Niestety nie zapłaciłam w tym miesiącu składki do ZUS i zapłacę dopiero po
    pierwszym. DG, KPiR, faktury rozliczam wg daty wystawienia. Moje pytanie:
    czy mimo że zapłacę ZUS w następnym miesiącu rozliczam FP w KPiR, a resztę w
    PIT za miesiąc kwiecień (bo w kwietniu powinnam zapłacić składkę) czy też w
    maju rozliczam obie składki (przypadającą do płacenia w kwietniu a zapłaconą
    w maju i przypadającą do płacenia w maju i zapłaconą w maju)?
    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Ania

  • 2. Data: 2005-04-28 10:52:41
    Temat: Re: ZUS w kwietniu czy w maju?
    Od: Kowalski <b...@a...com>

    Anxy napisał(a):
> [...]
    > maju rozliczam obie składki (przypadającą do płacenia w kwietniu a zapłaconą
    > w maju i przypadającą do płacenia w maju i zapłaconą w maju)?

    też mnie to interesuje, ale postaram się spytać prościej:
    dokumenty ZUS za styczeń składam w lutym, a składkę z opóźnieniem w
    marcu. To kiedy ma te koszta sobie wiczyć do KPiR? w lutym czy w marcu?

    co oznacza FP?

  • 3. Data: 2005-04-28 10:53:04
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > też w maju rozliczam obie składki (przypadającą do płacenia w kwietniu a
    > zapłaconą w maju i przypadającą do płacenia w maju i zapłaconą w maju)?

    W MAJU - w chwili zapłaty
    Art. 26. Ustawy o PDOF 1. Podstawę obliczenia podatku, (...)
    2) składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych (Dz. U. Nr 137, poz. 887, z późn. zm.):
    a) ZAPŁACONYCH w roku podatkowym bezpośrednio na własne ubezpieczenia
    emerytalne, rentowe, chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim
    współpracujących
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-04-28 11:04:24
    Od: "MB>77" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kowalski" <b...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokumenty ZUS za styczeń składam w lutym, a składkę z opóźnieniem w marcu.
    > To kiedy ma te koszta sobie wiczyć do KPiR? w lutym czy w marcu?
    co oznacza Fundusz Pracy?