  • 1. Data: 2007-10-18 21:19:55
    Temat: ZUS, własna DG a umowa o prace
    Od: "chodi" <v...@w...pl>

    Witam

    Przymierzam sie do otworzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie
    bardzo zbliżonym do tego gdzie obecnie pracuje z tym że bedzie to sprzedaż
    detaliczna( obecnie hurt).
    Jestem zatrudniony na umowe o prace, co jakiś czas dostaje też umowy
    zlecenie z drugiej firmy.
    Jak w takim przypadku bedzie wyglądała sprawa rozliczeń z ZUS. CZy to będzie
    tylko te 200 zł miesięcznie czy coś jeszcze ?
    Płace mam większą niż minimalna w kraju i są odprowadzane wszystkie składki.

    Dodatkowe moje pytanie, to czy jest coś złego ze od obecnej firmy bede
    kupował towar z niewielkim narzutem żeby go potem sprzedać klientowi
    końcowemu ? Znajomy coś wspomniał że w takim przypadku może się przyczepić
    urząd skarbowy, i że gdybym rozwiązał umowe o prace to musiałbym jeszcze 2
    lata odczekać.

    Czy są też jakieś przeciwskazania, czy też jakieś kruczki prawne jeżeli bede
    samozatrudniony we własnej firmie i oprócz tego bede nadal pracował na umowe
    zlecenie ? ( Obecny pracodawca zna moje plany i nie ma nic naprzeciw - nie
    mam umowy o zakazie konkurencji)

    Bardzo dziękuje za wszelkie uwagi i komentarze.

    Przepraszam jeśli nie trafiłem na odpowiednią grupe, pisze tutaj po raz
    pierwszy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2007-10-19 05:46:52
    Temat: Re: ZUS, własna DG a umowa o prace
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 23:19:55 +0200, chodi napisał(a):

    > Witam

    :)

> [...]
    > tylko te 200 zł miesięcznie czy coś jeszcze ?
    > Płace mam większą niż minimalna w kraju i są odprowadzane wszystkie składki.

    Jeśli ciągle będziesz zatrudniony z tym samym wynagrodzeniem, z tytułu DG
    masz tylko ubezpieczenie zdrowotne, na dzień dzisiejszy wynosi 189,85 PLN

    Gdybyś zrezygnował z zatrudnienia na rzecz DG i przez pięć ostatnich lat
    jeszcze DG nie prowadziłeś, poza tym, nie będziesz wykonywał DG na rzecz
    byłego pracodawcy tego samego, co podczas umowy o pracę, przysługuje Ci
    prawo do "ulgowego" ZUS-u przez dwa lata.
    Czyli zdrowotne + okrojone składki na ub.społ., jakieś dodatkowe 100 zł

> [...]
    > zlecenie ? ( Obecny pracodawca zna moje plany i nie ma nic naprzeciw - nie

    Przeciwskazania co do ZUS masz wyżej, podobnie wygląda to w podatku
    dochodowym, gdybyś chciał skorzystać z opcji liniowej (art.30c uopdof) tam
    wyłączenie jest dla osób, które wykonują usługi na rzecz byłego lub
    obecnego pracodawcy (art. 9a ust. 2 i 3). Ograniczenie dotyczy okresu
    bieżącego i rok wstecz, cyli faktycznie dwuletnie.

    Przy czym ograniczenie dotyczy stawki podatku, a nie wykonywania
    działalności jako takiej.

    > Bardzo dziękuje za wszelkie uwagi i komentarze.

    A bardzo proszę :)

    > Przepraszam jeśli nie trafiłem na odpowiednią grupe, pisze tutaj po raz
    > pierwszy.

    i pewnie nieostatni ;>

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-10-19 08:28:06
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 07:46:52 +0200, Jagna napisał(a):

> [...]
    > byłego pracodawcy tego samego, co podczas umowy o pracę, przysługuje Ci
    > prawo do "ulgowego" ZUS-u przez dwa lata.

    Ale piszcie takim ludziom, że po tych dwóch latach opłacania "promocyjnych
    składek" - nie mają prawa w "razie czego" do zasiłku dla bezrobotnych.

  • 4. Data: 2007-10-19 10:20:21
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Herald pisze:

    > Ale piszcie takim ludziom, że po tych dwóch latach opłacania "promocyjnych
    > składek" - nie mają prawa w "razie czego" do zasiłku dla bezrobotnych.

    Dodając uczciwie, że to co zaoszczędzi się na zusie wielokrotnie
    przekroczy wartość otrzymywanego przez 6 miesięcy zasiłku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-10-19 10:24:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Herald w <news:g7w67pfu2f50$.14rmfsi05pg1$.dlg@40tude.net>:

    > Ale piszcie takim ludziom, że po tych dwóch latach opłacania "promocyjnych
    > składek" - nie mają prawa w "razie czego" do zasiłku dla bezrobotnych.

    Zawsze mogą "odłożyć" różnice "na rękę" 24 razy ca 400 (różnica w
    składkach).
    A zasiłek to wypłacany jest przez... i jaka kwota na rękę...?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2007-10-19 10:53:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Herald wrote:

    > Ale piszcie takim ludziom, że po tych dwóch latach opłacania
    > "promocyjnych składek" - nie mają prawa w "razie czego" do zasiłku
    > dla bezrobotnych.

    A co jest celem prowadzenia działalności?
    Uzyskanie prawa do zasiłku?

  • 7. Data: 2007-10-19 11:10:34
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:53:30 +0200, cef napisał(a):

    > A co jest celem prowadzenia działalności?

    Odprowadzanie składek ZUSowskich :P
    Pfff - mentalność pisiora się odezwała :D

  • 8. Data: 2007-10-19 11:12:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:20:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Dodając uczciwie, że to co zaoszczędzi się na zusie wielokrotnie
    > przekroczy wartość otrzymywanego przez 6 miesięcy zasiłku.

    Prawda.

  • 9. Data: 2007-10-19 16:11:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Herald wrote:

    > Pfff - mentalność pisiora się odezwała :D

    Napisz coś więcej o co Ci się rozchodzi z tą mentalnością,
    bo nie wiem, czy mam Cię szukać i sprać po mordzie,
    czy okazać wyrozumiałość :-)

  • 10. Data: 2007-10-21 18:58:36
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    cef pisze:

    > Napisz coś więcej o co Ci się rozchodzi z tą mentalnością,
    > bo nie wiem, czy mam Cię szukać i sprać po mordzie,
    > czy okazać wyrozumiałość :-)

    Stawiam na wyrozumiałość, już tak mu w głowie namącili, że nie wie co to
    ironia a tym bardziej moralność.

    Andrzej