  • 1. Data: 2007-10-18 23:02:43
    Temat: Obow. kasy fiskalnej + pytanie
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Witam,
    chciałem się dowiedzieć kiedy wymagana jest kasa fiskalna w firmie. Wiem
    narazie, że po przekroczeniu przychodów 20.000zł przy sprzedaży na rzecz
    osób fizycznych oraz przy sprzedaży nośników danych (nagranych). Jakie są
    jednak dokładne przepisy oraz jak jest z PKD, które gałęzie są zwolnione,
    a które od razu skazane na kasę?

    No i jeżeli będę musiał się sfiskalizować to jak ten proces wygląda. Czy
    do faktur na osoby fizyczne będę podpinał tylko paragony?
    Dla mnie to troszkę nieciekawe, handluję w internecie, wszystkie przychody
    mam udokumentowane w wyciągu z konta, a kasa i tak nie wiem co daje tym,
    którzy ją posiadają. Jak dla mnie to tylko biznes dla tych, którzy kasy
    wymyślili, ale pewno się mylę i niech mnie ktoś oświeci ;-)

  • 2. Data: 2007-10-19 05:18:18
    Temat: Re: Obow. kasy fiskalnej + pytanie
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 23:02:43 +0000 (UTC), mariusz napisał(a):

> [...]
    > jednak dokładne przepisy oraz jak jest z PKD, które gałęzie są zwolnione,

    Rozporządzenie MF w sprawie kas rejestrujących z 25.06.2007 r. Dz.U. nr 116

    W przypadku awersji do przepisów poczytaj sobie o kasach tutaj:
    http://www.vat.pl/kasy-fiskalne/index.php

    > No i jeżeli będę musiał się sfiskalizować to jak ten proces wygląda. Czy
    > do faktur na osoby fizyczne będę podpinał tylko paragony?

    a co jeszcze chciałbyś podpinać? ;>

    > Dla mnie to troszkę nieciekawe,

    poczytaj, może zmienisz zdanie?

> [...]
    > którzy ją posiadają. Jak dla mnie to tylko biznes dla tych, którzy kasy
    > wymyślili, ale pewno się mylę i niech mnie ktoś oświeci ;-)

    na tej stronie, którą Ci podałam jest dział "sankcje karne", może Cię
    oświeci.. ;>

    Jak przeczytasz i nie będziesz czegoś wiedział, zapraszam :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-10-19 10:38:32
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 07:18:18 +0200, Jagna napisał(a):

> [...]
    > oświeci.. ;>
    >
    > Jak przeczytasz i nie będziesz czegoś wiedział, zapraszam :)

    Z tego co wiem kasa ma własną pamięć towarów, które sprzedajemy. Jeżeli
    ktoś jednak zajmuje się głównie usługami, których cena NIGDY nie jest taka
    sama to jak wygląda rejestrowanie takich sprzedaży przy pomocy kasy?

  • 4. Data: 2007-10-19 10:55:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariusz wrote:

> [...]
    > Jeżeli ktoś jednak zajmuje się głównie usługami, których cena NIGDY
    > nie jest taka sama to jak wygląda rejestrowanie takich sprzedaży przy

    I myślisz, że na przykład w warzywniaku
    sprzedają marchewkę czy ziemniaki
    zawsze za tyle samo?

  • 5. Data: 2007-10-19 11:38:45
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 12:55:02 +0200, cef napisał(a):

    > I myślisz, że na przykład w warzywniaku
    > sprzedają marchewkę czy ziemniaki
    > zawsze za tyle samo?

    Okej, trochę obczytałem :-) Jeszcze jedna rzecz, któraj nie znalazłem,
    albo zapewne przeoczyłem. Czy paragony należy wystawiać tylko przy
    sprzedaży na rzecz osób fizycznych czy również na rzecz firm?

  • 6. Data: 2007-10-19 17:01:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 19 października 2007 13:38
    (autor mariusz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ffa505$kc7$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Czy paragony należy wystawiać tylko przy
    > sprzedaży na rzecz osób fizycznych czy również na rzecz firm?

    A to Twoja decyzja.

    Wersja 1: Tylko dla OF. Wtedy mnie drukujesz paragonów, a więcej zamieszania
    masz w przypadku faktur i do tego zapewne złe zrozumienie tej idei skłoni
    cię do oszukiwania klienta, że ma obowiązek zgłosić przed zakupem. I jak
    klient przyjdzie po fakcie, to zaczniesz panikować.

    Wersja 2: Jedziesz całość przez kasię. Więcej drukujesz, ale masz gdzieś
    przejmowanie się podziałami. I mniej panikujesz, jak klient se wymyśli FV
    po zakupie. Tak robią duże targowiska i sklepy.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 7. Data: 2007-10-19 20:29:10
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 11:38:45 +0000 (UTC), mariusz napisał(a):

    > Okej, trochę obczytałem :-) Jeszcze jedna rzecz, któraj nie znalazłem,
    > albo zapewne przeoczyłem. Czy paragony należy wystawiać tylko przy
    > sprzedaży na rzecz osób fizycznych czy również na rzecz firm?

    Tristan już Ci odpowiedział, ja tylko chciałabym podkreślić, że faktycznie,
    nie uznaje się za błąd prowadzenia całej sprzedaży na kasie fiskalnej,
    nawet tej dla podmiotów gospodarczych. Gorzej jest pominąć sprzedaż dla OF
    i nie zarejestrować jej na kasie.
    Jeśli zdarzy Ci się to akurat wtedy, gdy kupującym będzie urzędnik
    kontroli, może to nieco kosztować. Dlatego czasem warto dmuchać na zimne,
    ale to już Twoja decyzja.

    Ja mam jeszcze jedną "czytankę" dla Ciebie. Jest takie jedno rozporządzenie
    MF z 4.07.2002 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą
    odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków stosowania tych kas przez
    podatników.

    Fajne rozporządzonko :)
    Omawia stronę techniczną kas i instruuje co do obowiązkowych czynności
    obsługującego kasę.

    To tak na długie jesienne wieczory ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 8. Data: 2007-10-19 21:03:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > Czy paragony należy wystawiać tylko przy
    > sprzedaży na rzecz osób fizycznych czy również na rzecz firm?

    Wersja 1: Tylko dla OF. Wtedy mniej drukujesz paragonów, a więcej

  • 9. Data: 2007-10-19 23:51:24
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 22:29:10 +0200, Jagna napisał(a):

> [...]
    > podatników.
    >
    > Fajne rozporządzonko :)
    > Omawia stronę techniczną kas i instruuje co do obowiązkowych czynności

    A jakie są kary za niedopełnienie obowiązku fiskalnego? Czytałem o ponad
    200, do 720 stawek dziennych + brak możliwości odliczenia 50% wart. netto
    kasy. Co do tych wartości stawek dziennych to do końca nie wiem, podobno
    ich wartość ustala sąd w zależności od sytuacji finansowej karanego, jego
    zarobków, sytuacji rodzinnej. Myślałem, że kara będzie podana w postaci
    przedziału w PLN :) Czy znacie kogoś kto takową karę otrzymał w prezencie
    i ile ona wynosiła? ;-)

  • 10. Data: 2007-10-20 17:16:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 20-10-2007 o 01:51:24 mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl> napisał(a):

> [...]
    > zarobków, sytuacji rodzinnej. Myślałem, że kara będzie podana w postaci
    > przedziału w PLN :) Czy znacie kogoś kto takową karę otrzymał w prezencie

    I tutaj doszedłeś do pięknej sprawy - w wielu cywilizowanych krajach
    dokładnie
    wiesz ile gorozi za dany czyn zabroniony związany z podatkami. Np w
    Irlandii
    masz podane konkretne grzywny za przekroczenie terminów, uszczuplenia itd,
    w UK podobnie(szczegóły na stronach ich fiskusów). W polkiej bolszewii
    masz widełki
    - za wykroczenie 100-18k a za przestępstwo 200-8mln - więc musisz sobie
    oszacować sam :)
    Stawiam skrzynkę piwa, jeśli za te same czyny kary nie są zróżnicowane o
    pi*oko 300%.