  • 1. Data: 2014-09-30 12:48:31
    Temat: ZUS zapłacony 30-ego
    Od: Nikt <n...@g...com>

    Jest 1-osobowa DG, KPiR, PIT kwartalny, z pełnym ZUS-em.

    Mam dwie wątpliwości.

    1. Jeśli dziś zapłaci ZUS za wrzesień, to czy wszystkie koszty i odliczenia w PIT
    będzie mógł zrobić już za wrzesień?

    2. Z jaką datą należy obecnie wliczać w koszty Fundusz Pracy? Data obciążenia
    rachunku czy data wystawienia potwierdzenia przelewu?

    Może ktoś mądrzejszy ode mnie będzie wiedział.

  • 2. Data: 2014-09-30 14:05:51
    Temat: Re: ZUS zapłacony 30-ego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2014, Nikt wrote:

    > Jest 1-osobowa DG, KPiR, PIT kwartalny, z pełnym ZUS-em.
    >
    > Mam dwie wątpliwości.
    >
    > 1. Jeśli dziś zapłaci ZUS za wrzesień, to czy wszystkie koszty i odliczenia w PIT
    będzie mógł zrobić już za wrzesień?

    IMHO składki społeczne tak, w przepisie jest "zapłaconych".
    Nie ma dalszych warunków (innych niż składki związane z przychodem
    zwolnionym z podatku itp, ale takich nie rozpatrujemy jak rozumiem).
    IMO, "nadpłacenie" składek ZUS (więcej niż jest należne) nie
    uchyla tego przepisu - zapłacone? - zapłacone.
    Ze składką zdrowotną jest gorzej, bo w przepisie jest "zapłaconych
    zgodnie z przepisami".
    Na mój gust nie nalezy wykluczać "zgodności z przepisami" takiej wpłaty,
    niemniej jest tu potencjalny hak.
    Ja bym obstawiał że można, z tą różnicą, że w odróżnieniu od "społecznych"
    nie może to być wpłata większa niż kwota należna za bieżący miesiąc
    (żeby było jasne - mi z litery przepisu wynika, że społecznych można
    "nadpłacić" nawet za rok :> ale dla zdrowotnych już nie bardzo) ale
    jak to mawiają "każdy odpowiada za siebie".

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)