  • 1. Data: 2006-06-23 18:15:31
    Temat: Za niska wartosc mieszkania (wg US) w Akcie Notarialnym
    Od: p...@b...pl

    Witam!

    Temat byl juz walkowany, jednak nie znalazlem odpowiedzi na moj
    problem...

    Wg aktu kupilem mieszkanie w 2004 r. za 50 tys PLN, US domaga sie
    doplacenia roznicy w podatku od kwoty 69 tys (wartosc rynkowa wg US)
    czyli 380 PLN + odsetki (swoja droga dobrze, ze po 4 latach sie nie
    obudzili, place za opieszalosc urzedaso, wrrr). Cala bajka polega na
    tym, ze ja rzeczywiscie zaplacilem te 50 tys. z prostego wzgledu:
    wczesniej w mieszkaniu znajdowal sie gabinet dentystyczny, kafelki na
    scianach w pokojach, poczekalnia w pokoju i przedpokoju, kuchnia jako
    pomieszczenie socjalne, zrujnowana lazienka itd. Dodatkowo przez trzy
    lata przed zakupem nikt tam nie mieszkal, nie bylo ogrzewane ogolnie
    obraz nedzy i rozpaczy. Facet probowal je sprzedac, najpierw sam, potem
    przez agencje i nie udalo mu sie przez okolo 2 lata. W miedzyczasie
    rozpoczal budowe domu i nagle potrzebne mu byly pieniadze, wiec kupilem
    je okazyjnie...

    Nie mam wyceny z tamtego okresu, gdyz nie bralem kredytu i
    najzwyczajniej nie byla mi potrzebna, a pieniadze na remont bardzo.

    Na jakiej podstawie ewentualnie rzeczoznawca oceni wartosc mieszkania
    po 2 latach? Posiadam faktury na kwote kilkunastu tysiecy zlotych na
    materialy budowlane (okna, podlogi itp.) czy to moze byc podstawa do
    obnizenia wyceny?

    No i rzecz ktora mnie dreczy najbardziej, czyli koszt bieglego. W US
    oczywiscie nikt nie potrafi okreslic wysokosci kosztow.

    W moim przypadku wstepna ocena US przekracza wartosc oplacona o 38%,
    czyli jest duze prawdopodobienstwo, ze koszt bieglego spadlby na mnie.
    Jezeli jednak napisze, pismo do US, ze ok, moze i prawo glupie, ale
    obowiazujace, i realna wartosc mieszkania byla wieksza np. 56 tys. Czy
    wtedy do obliczenia tych 33% posluzy kwota 50 tys wg aktu, czy tez 56
    tys wg mojego oswiadczenia?

    Z gory dziekuje za odpowidzi znawcow tematu
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-06-23 19:53:23
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 23-06-2006 o 20:15:31 <p...@b...pl> napisał:

> [...]
    > obowiazujace, i realna wartosc mieszkania byla wieksza np. 56 tys. Czy
    > wtedy do obliczenia tych 33% posluzy kwota 50 tys wg aktu, czy tez 56

    Niestety nie pomogę Ci bo na razie jestem na etapie wynajmowania lokum :)
    ale to pokazuje po raz kolejny że to państwo toczy jakaś gangrena...

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-23 20:23:10
    Od: Mario <n...@o...pl>

    > Z gory dziekuje za odpowidzi znawcow tematu
    > Pozdrawiam

    Piszesz na grupie elaboraty, zamiast pisac je do US.
    Jeśli masz jakieś zdjęcia, nagrania video z tego mieszkania przede
    remontem to dołącz je. Może w akcie notarialnym masz napisane że
    wymagalo remontu?
    Pokaż im rachunki ile wdałeś na materialy remontowe. Przyprowadź
    świadków którzy pomagali ci w remoncie, pokaż że tak łatwo im nie
    pójdzie, a gwarantuje ci że ustąpią.

    Zapytaj przy okazji skąd się wzięła kwota 69 tys. Ceny mieszkań w ciągu
    2 lat bardzo wzrosły. Pamiętaj że biegły musi ocenić wartość mieszkania
    na moment zakupu, a nie teraz. Jeśli wymagało remontu to też to musi
    wziąc pod uwagę.

  • 4. Data: 2006-06-24 12:41:54

    Dnia 23 Jun 2006 11:15:31 -0700, p...@b...pl napisał(a):

> [...]
    > obowiazujace, i realna wartosc mieszkania byla wieksza np. 56 tys. Czy
    > wtedy do obliczenia tych 33% posluzy kwota 50 tys wg aktu, czy tez 56

    Rzeczoznawca wykonuje operat na koszt US i ewentualnie potem ty za niego
    zapłacisz jeżeli okaże się że różnica w cenie będzie znaczna.

    --
    pozdrawiam,