    From: "Faun" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Za rączkę
    Date: Wed, 18 Aug 2004 11:29:48 +0200
    Sender: p...@o...pl@zenith-6.nat.tvk.wroc.pl

    Kto mnie przeprowadzi przez meandry?
    Otóż. Załóżmy, że mam zamiar jako zleceniodawca zatrudnić pracownika na
    umowę zlecenie. Podpisuję umowę, obliczam podatki, składki itp. Udaję się do
    ZUS, pobieram stosowny druk zgłoszenia, wypełniam, składam (kiedy, ile mam
    na to czasu, przed, czy po podpisaniu umowy?) Co dalej? W jaki sposób
    rozliczam się z ZUSem? Ile mam czasu na to, żeby wpłacić pieniądze? Czy jest
    do tego jakiś stosowny druk, w którym wyszczególniam rodzaj składek, czy
    tylko otrzymuję nr konta. Gdzie dalej mam skierować kroki? Urząd Skarbowy?
    Czy tam również składam druk zgłoszeniowy? Kiedy uiszczam stosowną kwotę
    tytułem podatku? Uff, co jeszcze pominąłem?

    Będę wdzięczny za wyczerpujące odpowiedzi i za... cierpliwość.

    z góry dzięki
    Klaus