    From: anu <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zadośćuczynienie/ Odsetki/ Ściągnięcie
    Date: Wed, 18 Jul 2012 05:21:06 -0700 (PDT)

    W sprawie karnej przyznano mi kilka lat temu odszkodowanie/
    zadośćuczynienie w ramach powództwa adhezyjnego.
    Ja byłem oskarżycielem posiłkowym, ale wniosek złożył prokurator i po
    prostu się do niego przyłączyłem, żeby nie mnożyć bytów.

    Czy jeżeli we wniosku nie było mowy o zasądzeniu odsetek ustawowych, a
    i sąd nie użył tego sformułowania, to czy są one naliczane? To
    automat, czy jednak dodatek zależny od brzmienia wyroku?

    Inna sprawa jak tę sumę ściągnąć w przypadku, kiedy skazany nie należy
    do perspektywicznych płatników - nie wiem czy drugi raz nie siedzi,
    jego adres znam sprzed kilku lat. Jest sens się w to bawić? Sens
    pewnie jest, ale trochę niepokoją mnie ewentualnie koszty. Czy
    składając wniosek do komornika ponoszę jakieś wydatki/ zakładam jakieś
    pieniądze? Jak już napisałem, sprawa jest mało perspektywiczna, więc
    nie chciałbym stracić obok czasu i pieniędzy.

    Chodzi o sumę 6 tys. - dla mnie sumę niebagatelną. Ale skoro się
    jeszcze nie zająłem sprawą, to można ocenić, jak marnie oceniam szansę
    na powodzenie.