    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup motocykla
    Date: Thu, 25 Sep 2008 01:18:58 +0200

    On Wed, 24 Sep 2008, Onet wrote:

    > pytanie brzmi na co mogę liczyć jeśli chodzi o fakturę - czy będzie na
    > fakturze zwolnienie z vat

    Jeśli to samochod osobowy (w rozumieniu przepisów) to oczywiście.
    Zastrzegam, że wniosków z dyskusji czy chodzi o rozumienie
    z PoRD "pojazdu samochodowego" już nie pamiętam i zakładam,
    że prawidłowo wiesz iż "się zalicza". "Wykaz" w ustawie zawiera
    odrębną pozycję dotyczącą motocykli, zaś przepis mówi o "samochodach"
    (a nie "pojazdach samochodowych") i AFAIR trochę dyskusji było.
    W szczególności mnie intryguje bagażnik, o ile dany motocykl
    jest w taki ficzer wyposażony.
    Przepis stanowi bowiem:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    4. Przepis ust. 3 nie dotyczy:
    [...]
    3) pojazdów samochodowych, które majš otwartš częœć przeznaczonš
    do przewozu ładunków;
    ---

    > czy też do kwoty sprzedaży doliczą i uwzglednią to
    > na fakturze, vat który muszą oddać przy niepełnej amortyzacji ?

    Czekaj, NAS pytasz, na jakiej postawie ONI wyznaczą cenę
    sprzedaży? :)
    Korekta VAT dotyczy VAT *naliczonego*, sprzedający dokonuje jej
    "z własnych pieniędzy" (nijak nie pojawi się ona na f-rze
    sprzedaży w roli wykazanego VATu) i oczywiście powinien sobie
    policzyć za ile ma sprzedać aby mu się opłacało.
    Zaproponuj Goni dyskusję u ichnich księgowych, może ich przekona
    że korekta VAT przy zwolnionej sprzedaży ST nie istnieje :D

    pzdr, Gotfryd