    From: "Onet" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup motocykla
    Date: Thu, 25 Sep 2008 07:26:06 +0200

    > Jeśli to samochod osobowy (w rozumieniu przepisów) to oczywiście.
    > Zastrzegam, że wniosków z dyskusji czy chodzi o rozumienie
    > z PoRD "pojazdu samochodowego" już nie pamiętam i zakładam,
    > że prawidłowo wiesz iż "się zalicza". "Wykaz" w ustawie zawiera
    > odrębną pozycję dotyczącą motocykli, zaś przepis mówi o "samochodach"
    > (a nie "pojazdach samochodowych") i AFAIR trochę dyskusji było.
    > W szczególności mnie intryguje bagażnik, o ile dany motocykl
    > jest w taki ficzer wyposażony.
    > Przepis stanowi bowiem:

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
> [...]
    > do przewozu ładunków;
    > ---

    > Czekaj, NAS pytasz, na jakiej postawie ONI wyznaczą cenę
    > sprzedaży? :)
    > Korekta VAT dotyczy VAT *naliczonego*, sprzedający dokonuje jej
    > "z własnych pieniędzy" (nijak nie pojawi się ona na f-rze
    > sprzedaży w roli wykazanego VATu) i oczywiście powinien sobie
    > policzyć za ile ma sprzedać aby mu się opłacało.
    > Zaproponuj Goni dyskusję u ichnich księgowych, może ich przekona
    > że korekta VAT przy zwolnionej sprzedaży ST nie istnieje :D

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. W sprawie jak odliczyć i co przyglądałem się
    dyskusji i wreszcie udałem się bezpośredno do mojego US Pruszków wydzieł
    zajmujący się podatkiem zalicza motocykl do pozostałych pojazdów, natomiast
    wydział zajmujący się podatkiem vat do pojazdów samochodowych.... Pozostawie
    to BEZ KOMENTARZA.....