  • 1. Data: 2007-05-10 17:26:27
    Temat: Zakup na fakturę od osoby nie prowadzącej działalności gosp
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Słyszałem, ze ponoć jest jakaś mozliwość abym to ja jako kupujący wystawiał
    fakturę - osobie sprzedającej, nie prowadzącej działaności,
    - czy to możliwe, czy to miałaby być faktura ujemna czy co ?? :)
    dodam, że chodzi o sytuację gdy sprzedający jest rolnikiem
    pzdr Kuba

  • 2. Data: 2007-05-10 17:57:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kuba w <news:f1vkn4$39q$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > - czy to możliwe,

    możliwe

    > czy to miałaby być faktura ujemna czy co ?? :)

    jeżeli to korekta to dlaczego nie :-)

    > dodam, że chodzi o sytuację gdy sprzedający jest rolnikiem

    o właśnie, na dodatek ryczałtowym zwolnionym od podatku ptu na podstawie
    art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o ptu

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-05-10 19:44:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 May 2007, Kuba wrote:

    > Słyszałem, ze ponoć jest jakaś mozliwość abym to ja jako kupujący
    > wystawiał fakturę - osobie sprzedającej, nie prowadzącej działaności,

    WKwestiiFormalnej: podleganie pod VAT *nie jest* tożsame z prowadzeniem
    DG w rozumieniu innych przepisów.

    > - czy to możliwe, czy to miałaby być faktura ujemna czy co ?? :)

    Z powodu jak wyżej istnieje kilka różnych możliwości.

    > dodam, że chodzi o sytuację gdy sprzedający jest rolnikiem

    Pytanie co od niego kupujesz!
    Jak "produkcję" to odpowiedź podał Tomasz, ale wtrącam się na wszelki
    wypadek, bo co najmniej teoretycznie może byc mowa o VATowcu z którym
    zawarto umowę o "odwrotne wystawianie faktur" (tak, jest taka możliwość,
    ale musi być umowa).

    pzdr, Gotfryd