  • 1. Data: 2003-12-23 12:52:20
    Temat: Zakup od osoby fiz. nie prowadzącej DG. POMOCY !!!
    Od: Seba<s...@w...pl>

    Witam.

    Prowadzę dg, kpir.
    Zakupiłem tusz do drukarki od osoby fizycznej.
    Jak to zaksięgować ? Czy w ogóle można dokonywać zakupów na firmę
    od osoby fizycznej ?

    Pozdrawiam
    Bartek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-23 15:46:37
    Temat: Re: Zakup od osoby fiz. nie prowadzącej DG. POMOCY !!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Dec 2003, Seba wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Prowadzę dg, kpir.
    >+ Zakupiłem tusz do drukarki od osoby fizycznej.
    >+ Jak to zaksięgować ?

    IMHO na podstawie rachunku. "Po prostu". Jak do 1000 zł
    to nie podlega pod PCC, kwit, dwa autografy, data...

    >+ Czy w ogóle można dokonywać zakupów na firmę
    >+ od osoby fizycznej ?

    Być może jakby to był "materiał podstawowy lub towar
    handlowy" to problem byłby większy. No i IMVHO nie
    zawadzi jak owa "osoba" mogłaby się wykazać *własnym*
    kwitem zakupu: a nuż powstanie podejrzenie że produkuje
    u siebie ;) nielegalnie a ty "wprowadzasz do obrotu" :)
    (no... przesadzam, żeby była jasność!)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2003-12-23 16:22:13
    Od: Seba<s...@w...pl>

    Zapomniałem dodać, że zakup został dokonany przez internet - na
    Allegro, zatem mogę zapomnieć o "kwitku". Jedynie wydruk
    potwierdzenia przelewu na rzecz tej osoby - czy może to być dowodem
    księgowym ?
    Tu rodzi się kolejne pytanie - jak księgować rzeczy kupione/sprzedane
    na aukcjach internetowych ? Między firmami - nie ma problemu, ale co
    z transakcjami między firmą (osobą prowadzącą jednoosobową
    działalność gospodarczą) a osobą prywatną ?

    Pozdrawiam
    Seba

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-28 10:52:18
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Zapomniałem dodać, że zakup został dokonany przez internet - na
    > Allegro, zatem mogę zapomnieć o "kwitku".

    Na drugi raz nie zawadzi pomyśleć.
    Sam kupuję tonery i proszki na allegro, ale kupuję od firmy. Wysłałem
    upoważnienie do wystawiania faktur VAT bez mojego podpisu i faktury dostaję.
    Dzięki temu odliczam 22% VAT-u. i mam ten zakup jakby o 22% taniej niż
    gdybym kupił bez faktury od osoby nie prowadzącej działalności. A ceny u
    nich się nie różnią i jest taniej niż w sklepach komputerowych.

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-28 11:01:15
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    > Prowadzę dg, kpir.
    > Zakupiłem tusz do drukarki od osoby fizycznej.
    > Jak to zaksięgować ? Czy w ogóle można dokonywać zakupów na firmę
    > od osoby fizycznej ?

    Na drugie pytanie odpowiedział Ci już Gotfryd.
    IMHO już tego zakupu nie zaksięgujesz, bo nie wydrzesz żadnego kwitu od
    sprzedawcy. Allegro pod tym względem jest czarną dziurą - jak nie obgadasz
    przed kupnem, to przepadło.
    W związku z tym nie odliczysz ani VAT-u, ani nie zaliczysz w KUP. Jesteś,
    lekko licząc, prawie 40% w plecy, o ile jesteś VATowcem.
    No to teraz pokombinuj, czy opłaciło się kupować na Allegro...

    Tomek