  • 1. Data: 2003-12-23 12:40:23
    Temat: sprzedaz wysylkowa i inne
    Od: "kaaaz" <c...@w...pl>

    Witam serdecznie

    na wstepie chcialbym przeprosic za wszelkie durne
    pytania ktore moga sie pojawic ale to moje pierwsze
    starcie z otwieraniem jakiejkolwiek DG.

    Chcialbym otworzyc sklep ( sprzedaz wysylkowa )
    chodzi w zasadzie tylko o jeden produkt
    a mianowicie suplement spozywczy importowany z usa
    Chcialbym go sprzedawac na podstawie
    dopuszczenia do obrotu przez GIS

    I tu pierwsze pytanie ,czy orientuje sie ktos
    jaka jest procedura dopuszczenia takiego srodka spozywczego
    do obrotu ? Jakie koszty i czas ?
    ( zakladam oczywiscie ze wszystkie skladniki sa legalne w
    Polsce i zupelnie nieszkodliwe )

    I sprawa kolejna czyli sam sklep.
    aktualnie nie prowadze zadnej dzialalnosci gospodarczej
    ani nie pracuje ( student )

    Z tego co wygrzebalem z archiwum rozumiem
    ze bede musial wybrac sie na mala wycieczke
    po roznych urzedach.

    Ale odnosnie samej dzialalnosci
    to rozumiem ze bede musial oplacac
    co miesiac ZUS i prowadzic ksiazke przychodow i rozchodow.

    Czy sa jakies specjalne wymagania sanitarne co do przechowywania
    takich suplementow ( wymagania np Sanepidu bo im sie na 100%
    nic nie stanie ,sa to takie odzywki jak w sklepach sportowych ,
    hermetycznie zamkniete itd )

    I czy w takim przypadku biuro i sam sklep moze byc u mnie w mieszkaniu ?

    Chcialbym sie dowiedziec czego jeszcze bede potrzebowal ?
    ( kasa fiskalna ?! )

    to tyle na poczatek

    bede bardzo wdzieczy za kazda informacje

    Pozdrawiam
    i wesolych swiat

    kaaaz

  • 2. Data: 2003-12-27 11:41:21
    Temat: Re: sprzedaz wysylkowa i inne
    Od: "kaaz" <c...@w...pl>

> [...]
    > ( kasa fiskalna ?! )
    >
    > to tyle na poczatek
    >
    > bede bardzo wdzieczy za kazda informacje

    nikt ?

  • 3. Data: 2003-12-27 22:15:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Dec 2003, kaaz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Ale odnosnie samej dzialalnosci
    >+ > to rozumiem ze bede musial oplacac
    >+ > co miesiac ZUS i prowadzic ksiazke przychodow i rozchodow.

    Nie jestem przekonany. A ryczałt odpada ? (pytam bo nie wiem :))
    Natomiast coś mi się wydaje, że z tytułu dokonywania importu
    odpadnie ci rozpatrywanie "VAT czy nie VAT" - zgadza się ? :)

    [...]
    >+ > Chcialbym sie dowiedziec czego jeszcze bede potrzebowal ?
    >+ > ( kasa fiskalna ?! )

    ...nie podałeś czy dasz radę skorzystać z któregoś zwolnienia.
    1. "limitowe" (z wszystkimi zastrzeżeniami dot. 1. roku !)
    2. "wysyłkowa" - jak będziesz przyjmował płatności ?

    >+ > to tyle na poczatek

    ...to ja też...
    [...]
    >+ nikt ?

    Hm... ja tak podejrzewam że liczyłeś na odpowiedzi w *pozostałych*
    sprawach :), ale to już nie ja :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 4. Data: 2003-12-28 11:48:52
    Od: "kaaaz" <c...@w...pl>

    > Nie jestem przekonany. A ryczałt odpada ? (pytam bo nie wiem :))
    > Natomiast coś mi się wydaje, że z tytułu dokonywania importu
    > odpadnie ci rozpatrywanie "VAT czy nie VAT" - zgadza się ? :)

    gdyby byla mozliwosc ryczaltu to byloby mi to bardzo na reke ,
    ( prostota ) ale niestety nie mam pojecia jakie warunki
    dzialalnosc musi spelniac zeby byla taka mozliwosc :((

    moze jakis link ...

    > ...nie podałeś czy dasz radę skorzystać z któregoś zwolnienia.
    > 1. "limitowe" (z wszystkimi zastrzeżeniami dot. 1. roku !)
    > 2. "wysyłkowa" - jak będziesz przyjmował płatności ?

    i tu tez jestem zupelnie zielony :((((
    i nie wiem na czym polega zwolnienie "limitowe"
    natomiast odnosnie platnosci to podejrzewam za 90% to
    beda przelewy na konto ( za pobraniem ) ale chcialbym aby
    byla tez mozliwosc zaplaty karta..

    > Hm... ja tak podejrzewam że liczyłeś na odpowiedzi w *pozostałych*
    > sprawach :), ale to już nie ja :)

    i tak wielkie dzieki :)

    pozdrawiam