  • 1. Data: 2003-12-23 11:56:19
    Temat: korekta zaznania
    Od: "wojtaszek" <B...@a...pl>

    Witam,

    Chcę skorygować roczne zeznanie za rok 1997, ale czy jeszcze mogę. Nie wiem
    gdzie szukać przepisu na temat czasu na skorygowanie zeznania w pdof. Proszę
    ewentualnie o jakieś podpowiedzi.
    Dziękuję i pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-12-23 12:45:17
    Temat: Re: korekta zaznania
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Tue, 23 Dec 2003 12:56:19 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, wojtaszek
    napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Chcę skorygować roczne zeznanie za rok 1997, ale czy jeszcze mogę. Nie wiem

    Nie znam przepisu który regulowałby terminy składania korekty zeznań.
    (Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi !!! ).

    Inną sprawą jest celowość takowego. Rok 1997 przedawnia się z dniem 31
    grudnia bieżącego roku. Jeżeli czegoś nie dopłaciłeś to i tak już nic nie
    grozi.
    Jeżeli masz nadpłatę - to i tak nie zdążysz odzyskać kasy.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2003-12-23 14:11:52
    Od: "wojtaszek" <B...@a...pl>

    Dzięki za info. Faktycznie chodzi o nadpłatę. Ale nie rozumiem dlaczego nie
    odzyskam kasy jeśli zdążę z korektą?

    Pzdr
    Wojtek

  • 4. Data: 2003-12-23 15:39:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Dec 2003, wojtaszek wrote:

> [...]
    >+ gdzie szukać przepisu na temat czasu na skorygowanie zeznania w pdof.

    ...w archiwum. groups.googlem, a gzieżby indziej ;)
    A dokładniej - to w Ordynacji. AFAIR 5 lat od końca roku w którym
    upływa 5 lat od momentu w którym upłynął termin płatności podatku.
    Za 1997 upłynął w 1988, +5 => 2003.
    IMHO - masz jeszcze kilka dni czasu :)

    BTW: nie wiecie jak urzędy będą urzędować 29/30.XII ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2003-12-23 15:43:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Dec 2003, Mieczyslaw wrote:

> [...]
    >+ grudnia bieżącego roku. Jeżeli czegoś nie dopłaciłeś to i tak już nic nie

    Ano. Choć taki pewien bym nie był :), kilka dni zostało :)

    >+ Jeżeli masz nadpłatę - to i tak nie zdążysz odzyskać kasy.

    A to z czego wynika ?
    US ma ileś_tam dni na wypłacenie, ale z tego nie musi wynikać
    że może nie zapłacić po terminie należności - sama należność
    powstanie IMHO "terminowo" :) i do *jej* przedawnienia czas będzie
    liczył się "od zera".
    Jest jakiś przepis szczególny który zmienia taką logikę ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)