  • 1. Data: 2006-08-12 13:31:43
    Temat: Zakup programu o osoby fizycznej (od autora)
    Od: Marcin <m...@w...pl>

    Zakupiłem bardzo użyteczny program (licencję na uzytkowanie) od autora
    jako osoby fizycznej. Nie prowadzi on dg, nie wystawił faktury. Program
    wykorzystuję w dg. Afak był on na razie sprzedany w kilkunastu kopiach,
    nigdy nie był powszechnie dystrybuowany.

    Jak to rozliczyć?
    Ja się nie znam, a moja księgowa nie za bardzo się orientuje. Zapłaciłem
    przelewem, umowy pisemnej na razie nie mam.
    Zakupiłem bezpośrednio, ale sprzedawca rozprowadza go także poprzez
    Allegro. Może dokonać transakcji poprzez tę platformę, to coś da? Ze
    sprzedawcą mam dobre stosunki, więc w grę wchodzi jeszcze 'odpowiednie
    załatwienie spraw'. :)

    za podpowiedzi będę wdzięczny
    pzdr

  • 2. Data: 2006-08-14 20:43:06
    Temat: Re: Zakup programu o osoby fizycznej (od autora)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 12 Aug 2006, Marcin wrote:

    > Jak to rozliczyć?

    A może by tak przejrzeć parę sąsiednich i przeszłych wątków?

    Wstęp do słów kluczowych:
    - z p. widzenia podatku dochodowego IMO podpadnie pod przychody
    z praw majątkowych, jak każda porządna umowa o program ;)
    (czytaj: 50% KUP, inna rubryka niż dochody z umów osobistych)
    - z p. widzenia VAT wychodzi że *PODLEGA*, czyli jeśli sprzedający
    nie jest VATowcem (nie zarejestrował się) może warto go lekko
    puknąć ciężkim ;) pytaniem czy prowadzi ewidencję sprzedaży
    zwolnionej :>

    > Zakupiłem bezpośrednio, ale sprzedawca rozprowadza go także poprzez Allegro.
    > Może dokonać transakcji poprzez tę platformę, to coś da?

    IMVHO nic.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)