  • 1. Data: 2007-05-04 12:05:01
    Temat: Zakup samochodu na firmę .
    Od: "Kowal" <s...@o...pl>

    Witam!
    Wiem, że na ten temat było już mnóstwo informacji ale mam dylemat.

    Planuję zakup na DG samochodu Cinquecento VAN z homologacją na ciężarowy.
    Sprzedający nie wystawia FV, jedynie umowa KS. Wartość początkowa samochodu
    (jest uszkodzony) to 1000 zł. Pytanie czy mam go wciągnąć do EŚT i amortyzować
    stawką jednorazową z uwagi na niską wartość początkową? Czy ewentualne koszty
    naprawy które podwyższą wartość ŚT księguję jako normalne KUP czy wliczam do
    wartości samochodu? Koszty naprawy to ok 500 zł. I teraz najważniejsze pytanie,
    czy od takiego samochodu będę mógł odliczać normalnie VAT z paliwa?? Czy
    wystarczy że w dowodzie rejestracyjnym będę miał homologację na auto cieżarowe?
    Z góry dzięki za jakiekolwiek info.

    Pozdrawiam
    Kowal