  • 1. Data: 2007-05-03 14:40:53
    Temat: Podatek PCC-3 od hipoteki
    Od: Weissmann <P...@g...com>

    Witam!

    Kupiłem właśnie niedawno mieszkanie i nurtuje mnie kwestia zapłaty
    podatku od czynności cywilno-prawnych. Mieszkanie było kupione na
    kredyt, złożone zostały wnioski o ustanowienie hipoteki zwykłej i
    kaucyjnej. Podatek przy podpisaniu aktu notarialnego od czynności
    cywilnoprawnej w wysokości 2% od wartości mieszkania pobrał notariusz.
    Ja, z tego co się orientuję, w ciągu 14 dni mam jeszcze przelać na
    konto mojego urzędu skarbowego podatek od ustanowienia hipoteki: od
    zabezpieczenia wierzytelności istniejących 0,1% od kwoty
    zabezpieczonej hipoteką, oraz na zabezpieczenie wierzytelności o
    wysokości nieustalonej - 19zł. Zakładam że mam w przelewie na
    odpowiednie konto US napisać moje dane, w tytule podatek PCC-3, i
    kwota przelewu 0,1% od hipoteki + 19zł. A jak mam wypełnić druk PCC-3
    (PCC-3A nie jest potrzebny bo kupowałem sam), czyli co wpisać i w
    jakie pola?

    Z góry dzięki
    Przemo

  • 2. Data: 2007-05-08 08:25:09
    Temat: Re: Podatek PCC-3 od hipoteki
    Od: "ewka" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Weissmann" <P...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >A jak mam wypełnić druk PCC-3
    >(PCC-3A nie jest potrzebny bo kupowałem sam), czyli co wpisać i w
    >jakie pola?

    Wiem, ze cos takiego bylo, ale juz nie pamietam jak i co, zapytaj w banku
    gdzie brales kredyt. Mi Pan doradca u ktorego wszystko bylo zalatwiane sam
    to wypelnil i tylko dal do podpisu.

    --
    pozdr,
    ewka