  • 1. Data: 2009-04-02 17:25:26
    Temat: Zakup w UK, VAT w PL?
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Witam serdecznie,

    Mam pytanie. Czy jeśli kupię coś w UK i wezmę fakturę na firmę w Polsce,
    to czy oni mają mi wystawić fakturę z VAT (17.5%) i w Polsce płacę
    różnicę w VAT, czy wystawiają bez VAT, i w Polsce płacę 22%?
    I gdzie właściwie mam to zapłacić, jeśli po towar podaję sam, załaduję
    samochód i przyjadę do Polski?

    Jak to wygląda?

    Za odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-04-02 17:54:07
    Temat: Re: Zakup w UK, VAT w PL?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Łukasik wrote:

    > Mam pytanie. Czy jeśli kupię coś w UK i wezmę fakturę na firmę w
    > Polsce, to czy oni mają mi wystawić fakturę z VAT (17.5%) i w Polsce
    > płacę różnicę w VAT, czy wystawiają bez VAT, i w Polsce płacę 22%?

    Zakładając, że jesteś przedsiębiorcą zarejestrowanym jako
    czynny podatnik, zgłoszony do transakcji wewnątrzwspólnotowych
    (posiadający aktywny NIP z przedrostkiem PL), to powinieneś
    zadbać i przekonać wystawcę do faktury w kwocie netto bez VAT
    (nie znam prawa w UK może mają na tę okoliczność
    stawkę 0% jak my, raczej mają sprzedaż niepodlegającą VAT)
    Ty w Polsce opodatkujesz to na 22%

    > I gdzie właściwie mam to zapłacić, jeśli po towar podaję sam, załaduję
    > samochód i przyjadę do Polski?

    Rozliczysz zakup jako wewnątrzwspólnotowe nabycie w bieżącej
    deklaracji VAT poprzez fakturę wewnętrzną (VAT z tej faktury rozliczysz raz
    jako należny
    a raz jako naliczony, więc w momencie zakupu jest to dla Ciebie
    czynność neutralna podatkowo - poczujesz przy sprzedaży :-))

  • 3. Data: 2009-04-02 18:59:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
> [...]
    > a raz jako naliczony, więc w momencie zakupu jest to dla Ciebie
    > czynność neutralna podatkowo - poczujesz przy sprzedaży :-))

    Może jeszcze warto dodać, że aby to "coś" rozliczyć jako WNT to musi to
    być towar (a nie usługa).

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-04-02 19:06:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotrek wrote:

    > Może jeszcze warto dodać, że aby to "coś" rozliczyć jako WNT to musi
    > to być towar (a nie usługa).

    A jak się ładuje uslugę do samochodu :-)

  • 5. Data: 2009-04-02 20:29:41
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    cef wrote:
    > A jak się ładuje uslugę do samochodu :-)

    Zrobiłem cancel jak przeczytałem post wątkotwórcy ale byłeś szybszy :-)

    Piotrek