  • 1. Data: 2007-03-18 09:24:39
    Temat: Zaliczanie w KUP - remont części dachu w domu prywatnym
    Od: "Avenger" <k...@p...onet.cut.pl>

    Prowadzę działalność ISP i siedzibę mam w swoim domu którego nie jestem
    właścicielem (umowa użyczenia z rodzicami). Na dachu i kominie posiadam
    urządzenia służące do bezprzewodowego rozprowadzania internetu w mojej
    gminie. Niestety podczas eksploatacji dachu uległ on uszodzeniu (połamane
    dachówki, woda zalewa mieszkanie na piętrze). Remont zamierzam wykonać we
    własnym zakresie i teraz pytanie czy materiały typu ondulina, dachówki itp
    mogę sobie bez problemu wliczyć w KUP? Czy US może mi się przyczepić że
    robię remont w domu ze środków firmowych i odliczam sobie VAT i wliczam
    wszystko w koszty?

    Pozdrawiam
    Avenger

  • 2. Data: 2007-03-18 09:31:44
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Avenger" <k...@p...onet.cut.pl> napisał w wiadomości news:

    >Czy US może mi się przyczepić że robię remont w domu ze środków firmowych i
    >odliczam sobie VAT i wliczam wszystko w koszty?

    Raczej tak.
    Chyba że w tym domu nikt nie mieszka, a mieści się tylko firma.

  • 3. Data: 2007-03-18 09:43:39
    Od: "Avenger" <k...@p...onet.cut.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej tak.
    > Chyba że w tym domu nikt nie mieszka, a mieści się tylko firma.

    W domu mieszkają na piętrze moi rodzice a ja na dole (w jednym z pokoi mam
    siedzibe firmy). Uszkodzenia dachu powstały wyłączenie z przyczyn związanych
    z prowadzoną działalnością. Wychodzę tam przynajmniej raz w tygodniu celem
    sprawdzenia urządzeń itp. Czyli jednak nie ryzykować zaliczając to w KUP?

    Avenger

  • 4. Data: 2007-03-18 09:47:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > związanych z prowadzoną działalnością. Wychodzę tam przynajmniej raz w
    > tygodniu celem sprawdzenia urządzeń itp. Czyli jednak nie ryzykować

    Inwestycja w częściowo użyczonych obcych środkach trwałych raczej nie
    kwalifikuje się do wrzucenia w koszty i odliczenia VAT.