  • 1. Data: 2002-11-27 12:51:32
    Temat: instalacja monitoringu
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Otrzymalam wlasnie fv za instalacje monitoringu na kwote 4500,00 netto, z
    czego 2200,00 to usluga, a 2300,00 materialy (20 czujek, kabel, 3 klawiatury
    itd:....).
    Faktura zostala celowo na moja prosbe tak rozbita, poniewaz uwazam, ze nie
    bede musiala wtedy amortyzowac tej instalacji.
    Ksiegowa, ktora wystawiala fv uwaza, ze i tak przy kontroli zakwestionuja mi
    to, czy ma racje?
    pozdrawiam Agnieszka

  • 2. Data: 2002-11-27 13:57:51
    Temat: Re: instalacja monitoringu
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Kinga wrote:

> [...]
    > nie bede musiala wtedy amortyzowac tej instalacji.
    > Ksiegowa, ktora wystawiala fv uwaza, ze i tak przy kontroli

    Ufaj Księgowej - ma rację

  • 3. Data: 2002-11-27 15:17:03
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > Ufaj Księgowej - ma rację

    Przeanalizowalam archiwum grupy i szczerze mowiac doszlam do wniosku, ze
    ksiegowa nie ma racji.
    Jestes pewien, ze nie moge np: amortyzowac jednorazowo-100%, lub wrzucic
    bezposrednio w koszty?
    Agnieszka

  • 4. Data: 2002-11-27 15:55:17
    Od: "Roman Miler" <r...@p...onet.pl>

    > Przeanalizowalam archiwum grupy i szczerze mowiac doszlam do wniosku, ze
    > ksiegowa nie ma racji.
    > Jestes pewien, ze nie moge np: amortyzowac jednorazowo-100%, lub wrzucic
    > bezposrednio w koszty?

    Na podstawie wiedzy zdobytej na tej grupie wydaje mi sie, ze Agnieszka ma
    racje. Przeciez materialy wykorzystane do wykonania monitoringu nie
    przekraczaja 3500.
    Roman

  • 5. Data: 2002-11-27 16:36:06
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    > Na podstawie wiedzy zdobytej na tej grupie wydaje mi sie, ze Agnieszka ma
    > racje. Przeciez materialy wykorzystane do wykonania monitoringu nie
    > przekraczaja 3500.
    > Roman

    a czy same te materiały, bez instalacji będą "układem monitoringu"
    "kompletnym i zdatnym do użytku" (z definicji środka trwałego...)

    pozdr
    KTP

  • 6. Data: 2002-11-27 16:48:08
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > a czy same te materiały, bez instalacji będą "układem monitoringu"
    > "kompletnym i zdatnym do użytku" (z definicji środka trwałego...)

    ale wiez pod uwage, ze z materialow zuzytych do tej jednej instalacji
    zrobilbys jeszcze dodatkowo 2 inne instalacje "kompletne i zdatne do uzytku"
    Agnieszka

  • 7. Data: 2002-11-27 21:23:23
    Od: "Kinga" <r...@p...onet.pl>

    > ale wiez pod uwage, ze z materialow zuzytych do tej jednej instalacji
    > zrobilbys jeszcze dodatkowo 2 inne instalacje "kompletne i zdatne do
    uzytku"

    chodzi mi o to, ze zadna czesc tej instacji cenowo nie przekracza nawet 300
    zl.
    Agnieszka

  • 8. Data: 2002-11-27 21:56:43
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "Kinga" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > ale wiez pod uwage, ze z materialow zuzytych do tej jednej instalacji
    > zrobilbys jeszcze dodatkowo 2 inne instalacje "kompletne i zdatne do
    uzytku"
    > Agnieszka

    Nie masz racji Agnieszko.
    Radzę dokładnie przeczytaj Art. 22g ustawy PDOF.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 9. Data: 2002-11-27 23:21:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Roman Miler wrote:

    >+ > > > Otrzymalam wlasnie fv za instalacje monitoringu na kwote 4500,00
    >+ > > > netto, z czego 2200,00 to usluga, a 2300,00 materialy (20 czujek,
    >+ > > > kabel, 3 klawiatury itd:....).
    [...]
    >+ Na podstawie wiedzy zdobytej na tej grupie wydaje mi sie, ze Agnieszka ma
    >+ racje. Przeciez materialy wykorzystane do wykonania monitoringu nie
    >+ przekraczaja 3500.

    Przeoczyłeś kłótnie o to czy OC samochodu należy doliczyć
    do wartości ŚT czy już do kosztów eksploatacji :)
    Wszystko to co zostało wydane *przed przyjęciem do użytkowania*
    ŚT (a przyjąc można tylko ŚT "kompletny i zdatny") liczy
    się do jego wartości początkowej - to jest w ustawie.... !
    Koszt produkcji również - niezależnie czy "produkujemy"
    sami (w tym robocizna naszych pracowników !) lub czy
    robi to "ktoś" jako usługę.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-11-27 23:24:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002, Kinga wrote:

> [...]
    >+ zrobilbys jeszcze dodatkowo 2 inne instalacje "kompletne i zdatne do uzytku"

    A to było trzeba sobie zrobić dwa niezintegrowane systemy
    monitoringu, osobno dla prawego skrzydła budynku i osobno
    dla lewego :], najlepiej żeby jedna osoba NIE MOGŁA całości
    naraz obsłużyć ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (no... naszło mnie :))