  • 1. Data: 2015-03-16 21:59:51
    Temat: Założenie działalności
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Akurat zakładał znajomy wiec podzielę się kilkoma spostrzezeniami.

    Niby jest łatwiej, bo po regon nie trzeba juz biegac.
    Niby łatwiej bo w US za VAT juz nie płacimy 152zł.
    Niby łatwiej bo w ZUSie jakoś przyjaźnie ale:

    nadal trzeba latac w trzy miejsca, nadal nie mozna załżyc przez internet...

    Ale najciekawsze rzeczy dzieją się kila dni później. A mam na mysli
    przychodzącą pocztę:

    - oferty chyba 5 biur rachunkowych

    i tutaj gwóźdź programu:

    - wpis do jakiegos rejestru za 195zł.

    Nasze nieudolne panstwo nadal nie potrafi sobie poradzić z tym gównem...

    Na plus - w UM informują zeby uwazac ale mimo wszystko...

  • 2. Data: 2015-03-16 22:11:00
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości news:XnsA45FDECD0E833budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > Niby łatwiej bo w ZUSie jakoś przyjaźnie ale:
    >
    > nadal trzeba latac w trzy miejsca, nadal nie mozna załżyc przez

    Przecież można. Przed chwilą robiłem zmianę przez net i mogę zrobić
    wszystko:
    zmodyfikować, zawiesić, zamknąć.

    > Ale najciekawsze rzeczy dzieją się kila dni później. A mam na mysli
    > przychodzącą pocztę:
    >
    > - oferty chyba 5 biur rachunkowych
    >
    > i tutaj gwóźdź programu:
    >
    > - wpis do jakiegos rejestru za 195zł.

    Takie gówno było zawsze.
    Nawet kiedyś mniejsze, bo musieli dane ręcznie wyciągać.

  • 3. Data: 2015-03-16 22:12:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Przecież można. Przed chwilą robiłem zmianę przez net i mogę zrobić
    > wszystko:
    > zmodyfikować, zawiesić, zamknąć.

    Otworzyć tez

  • 4. Data: 2015-03-16 22:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Przecież można. Przed chwilą robiłem zmianę przez net i mogę zrobić
    > wszystko:
    > zmodyfikować, zawiesić, zamknąć.

    ..wyjechac,

    przyjazne panstwo dla opuszczających jego teren.

  • 5. Data: 2015-03-16 22:49:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.03.2015 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Niby łatwiej bo w ZUSie jakoś przyjaźnie ale:
    >
    > nadal trzeba latac w trzy miejsca, nadal nie mozna załżyc przez internet...

    To wszystko i tak jest pikuś, Pan Pikuś. Ile razy w życiu zakładasz DG?
    Ja 2! Raz SC, a potem w 2005 DG OF. I jakoś nie czuję problemu, że
    trzeba by iść po Regon. Wolałbym za to nie musieć np. płacić za nowe
    blachy do samochodu tylko dlatego, że zmieniłem miejsce zamieszkania.
    Jak im do czegokolwiek do statystyk potrzeba wiedzieć gdzie mieszkam, to
    mogę zgłosić, a oni sobie przypiszą, że numer SGL już teraz jest w SZ. I
    już. Jakoś US mógł mój NIP przenieść z SGL na SZ bez zmiany NIP-u. A tu
    za prawko płacić, za tablice płacić... Za karę za przeprowadzkę.

> [...]
    > - wpis do jakiegos rejestru za 195zł.
    > Nasze nieudolne panstwo nadal nie potrafi sobie poradzić z tym gównem...

    Ale co Państwo ma do ofert od prywatnych przedsiębiorców. Ma zakazać
    ofert? Działalność biur jest legalna. Działalność rejestru także, choć
    sposób formułowania pism jest owszem, wredny.

  • 6. Data: 2015-03-16 22:51:27
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.03.2015 o 22:11, cef pisze:

> [...]
    ..

    > Przecież można. Przed chwilą robiłem zmianę przez net i mogę zrobić

    Ale on OTWIERA. I że wspomina o VAT, to pewnie się rejestruje jako
    VATowiec. Więc musi iść do okienka CEIDG w UG, potem do US zarejestrować
    w VAT, potem do ZUS zarejestrować w ZUS.

  • 7. Data: 2015-03-17 00:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Ale on OTWIERA. I że wspomina o VAT, to pewnie się rejestruje jako
    > VATowiec. Więc musi iść do okienka CEIDG w UG, potem do US zarejestrować
    > w VAT, potem do ZUS zarejestrować w ZUS.

    Dokładnie tak było.

  • 8. Data: 2015-03-17 00:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > To wszystko i tak jest pikuś, Pan Pikuś. Ile razy w życiu zakładasz
    > DG? Ja 2! Raz SC, a potem w 2005 DG OF. I jakoś nie czuję problemu, że

    Niby tak. Ale ja jestem zdania, ze kazda jedna czynnosc urzedowa mniej to
    lepiej, zwałszcza, ze nie do koncau miem pojąc to rozdrobnienie, ze tu
    działanosc a tu regon. Wiec chwale połaczenie.

    > Wolałbym za to nie musieć np. płacić za nowe
    > blachy do samochodu tylko dlatego, że zmieniłem miejsce zamieszkania.

    Oczywiscie.
    Własnie o to chodzi, ze nie ma co umniejszac rangi takich małych
    dokuczliwości bo potem urzednik tez tak powie, ze przeciez to sporadycznie,
    ze tanio i po co zmieniac jak działa...

> [...]
    > SZ. I już. Jakoś US mógł mój NIP przenieść z SGL na SZ bez zmiany
    > NIP-u. A tu za prawko płacić, za tablice płacić... Za karę za

    Było nie informowac :)

    > Ale co Państwo ma do ofert od prywatnych przedsiębiorców. Ma zakazać
    > ofert? Działalność biur jest legalna. Działalność rejestru także, choć
    > sposób formułowania pism jest owszem, wredny.

    Nie jest wredny. Moim zdaniem jest oszustwem. Podszywanie sie pod urzad,
    sposób sformułowania sugerujących obowiązkowośc wpisu... Moje poczucie
    uczciwości mówi mi: oszust!

  • 9. Data: 2015-03-17 00:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Przecież można. Przed chwilą robiłem zmianę przez net i mogę zrobić
    > wszystko:
    > zmodyfikować, zawiesić, zamknąć.

    No patrz - to "klucha" mnie okłamał albo nie doczytał :)
    A jak sie potwierdza - trzeba miec profil zaufany?

    > Takie gówno było zawsze.
    > Nawet kiedyś mniejsze, bo musieli dane ręcznie wyciągać.

    Co nie zmienia faktu, ze dziwne, iz nie potrafią sobie z tym gównem
    poradzić...

  • 10. Data: 2015-03-17 06:57:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > No patrz - to "klucha" mnie okłamał albo nie doczytał :)
    > A jak sie potwierdza - trzeba miec profil zaufany?

    Nie wiem. Mam podpis.

    > Co nie zmienia faktu, ze dziwne, iz nie potrafią sobie z tym gównem
    > poradzić...

    Ale co mają zrobić?
    Myśleć za przedsiębiorcę?