  • 11. Data: 2015-03-17 06:59:43
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale on OTWIERA. I że wspomina o VAT, to pewnie się rejestruje jako
    > VATowiec. Więc musi iść do okienka CEIDG w UG, potem do US
    > zarejestrować w VAT, potem do ZUS zarejestrować w ZUS.

    Tylko VAT.
    ZUS też można zdalnie, ale nie wiem czy nie trzeba się fatygować
    po jakieś potwierdzenia zaufania czy czegoś, bo ja mam podpis.

  • 12. Data: 2015-03-17 07:02:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 06:59, cef pisze:

    > Tylko VAT.
    > ZUS też można zdalnie, ale nie wiem czy nie trzeba się fatygować
    > po jakieś potwierdzenia zaufania czy czegoś, bo ja mam podpis.

    Da się zdalnie złożyć dokumenty rejestracyjne? Może się zmieniło
    faktycznie.

  • 13. Data: 2015-03-17 08:30:18
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.03.2015 o 00:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Przemysław Adam Śm...@s...pl ...

    > Niby tak. Ale ja jestem zdania, ze kazda jedna czynnosc urzedowa mniej to
    > lepiej, zwałszcza, ze nie do koncau miem pojąc to rozdrobnienie, ze tu
    > działanosc a tu regon. Wiec chwale połaczenie.

    Pamiętam że w 2004 roku zarejestrowałem DG w chwilę moment, być może
    dlatego że WUS był tuż obok US i UM i wydawał regon w ciągu 15 minut.
    Podobno pogorszyło się po wprowadzeniu jednego okienka.

    Poza tym, kurcze, to nie problemy z zarejestrowaniem działalności są
    problemem dla początkujących nanoprzedsiębiorców, tylko wysokość ZUSu i
    to że nie jest procentem dochodu a jest koszmarnie wysokim ryczałtem.

    p . m.

  • 14. Data: 2015-03-17 08:35:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

    > Nie wiem. Mam podpis.

    Ach takie można...

    > Ale co mają zrobić?
    > Myśleć za przedsiębiorcę?

    To co zwykle robi sie z oszustwami - złapać, ukarać...

  • 15. Data: 2015-03-17 08:35:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek n...@s...pl ...

    > Da się zdalnie złożyć dokumenty rejestracyjne? Może się zmieniło
    > faktycznie.

    Nie wiem, ale nawet jezeli sie da to trzeba miec profil zaufany wiec i tak
    trzeba sie udać do urzędu.
    Szkoda, ze pit daje sie wysłać bez tego a dokumnetów do ZUSu juz nie.

  • 16. Data: 2015-03-17 08:55:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 08:35, Budzik pisze:
    > Szkoda, ze pit daje sie wysłać bez tego a dokumnetów do ZUSu juz nie.

    PIT roczny się daje, bo podpisujesz kwotą z zeszłego roku. Do tego waga
    deklaracji jest niska. A jak sobie wyobrażasz rejestrację DG w ZUS w
    sytuacji, gdy ZUS nie ma żadnych danych?

  • 17. Data: 2015-03-17 10:31:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Budzik wrote:

    > To co zwykle robi sie z oszustwami - złapać, ukarać...

    Ale jak i za co karać skoro przedsiębiorca płaci dobrowolnie?
    Raczej wprowadziłbym jakiś przedmiot do szkół pod tytułem:
    myślenie w biznesie.

  • 18. Data: 2015-03-17 10:36:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.03.2015 o 10:31, cef pisze:

    > Ale jak i za co karać skoro przedsiębiorca płaci dobrowolnie?
    > Raczej wprowadziłbym jakiś przedmiot do szkół pod tytułem:
    > myślenie w biznesie.

    To jednak nie do końca tak. Ktoś kto zakłada budkę z jabłkami albo kiosk
    z fajkami może nie być tak rozwinięty, żeby wyłapać takie przekręty.
    Zwłaszcza w kraju, w którym prawo jest posrane, skomplikowane i w
    ciągłych zmianach

  • 19. Data: 2015-03-17 10:40:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > kiosk z fajkami może nie być tak rozwinięty, żeby wyłapać takie
    > przekręty. Zwłaszcza w kraju, w którym prawo jest posrane,

    Ci bardziej rozgarnięci raczej nie płacą.
    Uczulenie w szkole na standardowe i niestandardowe sytuacje
    na pewno pomoże,a całkowicie bezmyślności i głupoty
    nie wyeliminujesz.
    Z reszta państwo nie jest od tego.

  • 20. Data: 2015-03-17 10:55:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m m...@g...com ...

    > Pamiętam że w 2004 roku zarejestrowałem DG w chwilę moment, być może
    > dlatego że WUS był tuż obok US i UM i wydawał regon w ciągu 15 minut.
    > Podobno pogorszyło się po wprowadzeniu jednego okienka.

    Nie, nie pogorszyło sie.
    Moim zdaniem zbyt mało się polepszyło.

> [...]
    > problemem dla początkujących nanoprzedsiębiorców, tylko wysokość ZUSu
    > i to że nie jest procentem dochodu a jest koszmarnie wysokim

    A to jest inna sprawa ze to nie jest główny problem - zgoda.