    Date: Mon, 16 Mar 2015 22:49:51 +0100
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie działalności

    W dniu 16.03.2015 o 21:59, Budzik pisze:
    > Akurat zakładał znajomy wiec podzielę się kilkoma spostrzezeniami.
    >
    > Niby jest łatwiej, bo po regon nie trzeba juz biegac.
    > Niby łatwiej bo w US za VAT juz nie płacimy 152zł.
    > Niby łatwiej bo w ZUSie jakoś przyjaźnie ale:
    >
    > nadal trzeba latac w trzy miejsca, nadal nie mozna załżyc przez internet...

    To wszystko i tak jest pikuś, Pan Pikuś. Ile razy w życiu zakładasz DG?
    Ja 2! Raz SC, a potem w 2005 DG OF. I jakoś nie czuję problemu, że
    trzeba by iść po Regon. Wolałbym za to nie musieć np. płacić za nowe
    blachy do samochodu tylko dlatego, że zmieniłem miejsce zamieszkania.
    Jak im do czegokolwiek do statystyk potrzeba wiedzieć gdzie mieszkam, to
    mogę zgłosić, a oni sobie przypiszą, że numer SGL już teraz jest w SZ. I
    już. Jakoś US mógł mój NIP przenieść z SGL na SZ bez zmiany NIP-u. A tu
    za prawko płacić, za tablice płacić... Za karę za przeprowadzkę.

    > Ale najciekawsze rzeczy dzieją się kila dni później. A mam na mysli
    > przychodzącą pocztę:
    > - oferty chyba 5 biur rachunkowych
    > i tutaj gwóźdź programu:
    > - wpis do jakiegos rejestru za 195zł.
    > Nasze nieudolne panstwo nadal nie potrafi sobie poradzić z tym gównem...

    Ale co Państwo ma do ofert od prywatnych przedsiębiorców. Ma zakazać
    ofert? Działalność biur jest legalna. Działalność rejestru także, choć
    sposób formułowania pism jest owszem, wredny.