  • 1. Data: 2012-03-23 01:29:25
    Temat: Zamknięcie DG a samochód
    Od: to <t...@i...pl>

    Sytuacja taka:

    W DG przez 2 lata było auto ujęte w środkach trwałych, była też odliczona
    część podatku VAT od ceny zakupy (zgodnie z ówczesnymi przepisami).
    Samochód wart jest obecnie może 1/3 tego, co przy zakupie, o ile w ogóle.
    DG ma być zamknięta. Jak najlepiej to rozwiązać, żeby US nie zażyczył
    sobie zwrócenia odliczonego VAT-u? Z tego co Googlałem to przepisy są
    bardzo niejasne i interpretacji tyle co interpretujących. Jedni piszą, że
    zwrot VAT w ogóle się nie należy, inni, że auto najlepiej sprzedać,
    jeszcze inni jeszcze co innego...

    Co proponujecie?

  • 2. Data: 2012-03-23 07:52:15
    Temat: Re: Zamknięcie DG a samochód
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 23-03-2012 01:29, to pisze:
> [...]
    > bardzo niejasne i interpretacji tyle co interpretujących. Jedni piszą, że
    > zwrot VAT w ogóle się nie należy, inni, że auto najlepiej sprzedać,

    W zaleznsci od wartosci poczatkowej tego auta, to albo okres korekty juz
    minal i nic nie bedziesz musial zwracac (wartosc <15k; okres korekty 12
    mies.), albo okres ten jeszcze trwa (wartosci > 15k; korekta 5lat) i
    czesc uprzednio odliczonego vatu przy zakupie oddac bedzie trzeba.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-03-23 11:33:31
    Od: to <t...@i...pl>

    begin elephanto

> [...]
    > mies.), albo okres ten jeszcze trwa (wartosci > 15k; korekta 5lat) i
    > czesc uprzednio odliczonego vatu przy zakupie oddac bedzie trzeba.

    Wartość początkowa była większa. Jak się liczy tą część VAT-u, którą trzeba
    zwrócić? Czy mógłbyś podać podstawę prawną powyższego lub chociaż
    nakierować, gdzie jej szukać?

  • 4. Data: 2012-03-23 19:35:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2012, to wrote:

    > begin elephanto

    > Wartość początkowa była większa. Jak się liczy tą część VAT-u, którą trzeba
    > zwrócić?

    W ułamkach n/5, każdego roku kolejna 1/5 idzie "na zużycie".
    Jesli nie masz mnie w KFie ;) to powinienes był widzieć, że już pisałem
    że nie wiem czy liczyć "z góry" czy "z dołu".

    > Czy mógłbyś podać podstawę prawną powyższego lub chociaż
    > nakierować, gdzie jej szukać?

    Tu rzecz jasna:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    Art. 91.
    1. Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego [...tu inne przypadki...]
    2. W przypadku towarów i usług, które na podstawie przepisów o podatku
    dochodowym sš zaliczane przez podatnika do œrodków trwałych [...]
    15.000 zł, korekty, o której mowa w ust. 1, podatnik dokonuje w cišgu
    5 kolejnych lat, [...] Roczna
    korekta w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej
    pištej [...] kwoty podatku naliczonego przy ich nabyciu [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-03-23 20:40:51
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    to w <news:1lu6gume472nj$.1to6qtguq639y$.dlg@40tude.net>:

    > begin elephanto
    > Wartość początkowa była większa.

    Powiększona o cztery, czy pięć węży ogrodowych?

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-03-23 22:23:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin 'Tom N'

    > Powiększona o cztery, czy pięć węży ogrodowych?

    Tu też trollujesz? Żeby to chociaż było zabawne...

  • 7. Data: 2012-03-23 22:25:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Gotfryd Smolik news

    > W ułamkach n/5, każdego roku kolejna 1/5 idzie "na zużycie".
    > Jesli nie masz mnie w KFie ;)

    Ciebie? Dlaczego? Zreszta ją nikogo nie mam w KF-ie. :)

    > to powinienes był widzieć, że już pisałem
    > że nie wiem czy liczyć "z góry" czy "z dołu".

    No właśnie, strasznie dużo tu niejasności.

    Dzięki, to jest konkret. :)