  • 1. Data: 2005-08-13 10:56:16
    Temat: Zamkniecie dzialalnosci - deklaracje
    Od: "Bozoo" <z...@e...net.pl>

    Witam - mam takie pytanie.
    Jesli zamykam dg (w sierpniu) i nie składałem
    wcześniej deklaracji PIT-5 (podatek był zerowy)
    i teraz na ostatni dzień dzialalności nadal wyjdzie
    zerowy, to czy musze składać takowy pit, czy też nie?

    Z góry dzięki za pomoc.

    PawelZ

  • 2. Data: 2005-08-16 08:50:29
    Temat: Re: Zamkniecie dzialalnosci - deklaracje
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Bozoo wrote:

    > Jesli zamykam dg (w sierpniu) i nie składałem
    > wcześniej deklaracji PIT-5 (podatek był zerowy)
    > i teraz na ostatni dzień dzialalności nadal wyjdzie
    > zerowy, to czy musze składać takowy pit, czy też nie?

    Musisz złożyć PIT-X z remanentem. US nie cjca tego pryjmować bez PIT-5.
    Więc wychodzi, że musisz złożyć.
    Pamiętaj żeby powiadomić US w ustawowym terminie o zamierze
    przeprowadzenia remanentu

  • 3. Data: 2005-08-17 18:46:47
    Od: "Bozoo" <p...@z...kom.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Musisz złożyć PIT-X z remanentem. US nie cjca tego pryjmować bez PIT-5.
    > Więc wychodzi, że musisz złożyć.
    > Pamiętaj żeby powiadomić US w ustawowym terminie o zamierze
    > przeprowadzenia remanentu

    Nawet jesli na PIT-5 bedzie zero podatku?
    Nawet, jesli remanent bedzie zerowy?
    I czy jesli zloze takiego pita5, to czy potem bede musial
    do konca roku co miesiac skladac zerowe pity5 ?

  • 4. Data: 2005-08-18 06:27:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Bozoo wrote:

    > Nawet jesli na PIT-5 bedzie zero podatku?

    Jak pisałem, nie widzę podstawy prawnej, ale wiem z doświadczenia, że
    US nie chcą przyjąć PIT-X bez PIT-5.

    > Nawet, jesli remanent bedzie zerowy?

    Tak. PIT-X składamy także przy zerowym remanencie.

    > I czy jesli zloze takiego pita5, to czy potem bede musial
    > do konca roku co miesiac skladac zerowe pity5 ?

    Nie. Po zakończeniu DG (jeśli nie ma się innych dochodów które trzeba
    wykazać na tym druku) PIT-5 nie składa się. Nawet gdy ostatni był
    niezerowy.