  • 1. Data: 2002-04-09 19:36:53
    Temat: Zamortyzowany samochód ... i co dalej?
    Od: <d...@p...onet.pl>

    Mam zamortyzowany samochód.

    Chcę go wycofać ze środków trwałych i wziąć do firmy nowy samochód w
    leasing.

    Ale starego nie chcę sprzedawać tylko zostawić na użytek własny.

    Czy muszę odprowadzić jakiś podatek?

    Czy podatek będę musiał odprowadzić dopiero w przypadku sprzedaży starego
    samochodu?

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-04-10 05:42:09
    Temat: Re: Zamortyzowany samochód ... i co dalej?
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    >
    > Czy muszę odprowadzić jakiś podatek?
    >
    > Czy podatek będę musiał odprowadzić dopiero w przypadku sprzedaży starego

    Jeśli chodzi o podatek dochodowy to nic nie musisz robić. W ewidencji śr.
    trw. zaznaczasz, że samochód został wycofany z ewidencji. Musisz pamiętać
    jednak, że jeśli sprzedasz go przed upływem pół roku od wycofania to i tak
    będziesz musiał zapłacić od sprzedaży podatek dochodowy. Natomiast problem
    jest jeśli chodzi o VAT. Jeśli w momencie nabycia odliczyłeś VAT to w
    momencie wycofania go z ewidencji śr. trw. (i pobrania na własne potrzeby)
    musisz zapłacić VAT. A jeśli nie miałeś prawa odliczyć VATu przy nabyciu -
    to nic Cię to nie będzie kosztować.

  • 3. Data: 2002-04-10 06:30:06
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Dnia 02-04-10 07:42, Użytkownik Pulsar napisał:

> [...]
    > będziesz musiał zapłacić od sprzedaży podatek dochodowy. Natomiast problem

    Jedno pytanko? Skąd Ci się wzięło pół roku??

    Wszelkie dostępne mi źródła mówią, że tak naprawdę dopiero po 5
    latach, kiedy nie musi już być fizycznie dokumentu zakupu, ksiąg ,
    rejestrów środków trwałych, itp. za ten okres kiedy wycofałes
    samochód, możesz nie uznawać przychodu ze sprzedaży za przychód z
    działalności.
    Dopóki w księgach jest jakiś ślad że samochód był w działalności,
    dopóty przy sprzedaży składasz pit-5.
    Tak było jeszcze tydzien temu, cos przegapiłam??

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-04-10 07:49:45
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

> [...]
    > dopóty przy sprzedaży składasz pit-5.
    > Tak było jeszcze tydzien temu, cos przegapiłam??

    O przepraszam. faktycznie - pomyliło mi się z używanymi towarami w ujęciu
    VAT - mea culpa. Pozdrawiam.