  • 1. Data: 2002-04-09 14:39:41
    Temat: Podatek drogowy - zwot - pytanie!
    Od: "drinker" <d...@s...net>

    Witam
    Mam male pytanko...otoz:
    w grudniu 1999r nabylem przyczepe o dopuszczalnej ladownosci 5000kg.
    W dniu 2002-02-21 zaplacilem podatek drogowy w UM za przyczepe w wysokosci
    150zl + 3zl za zwloke=153zl.
    W dniu dzisiejszym bylem w urzedzie miasta. I otoz okazalo sie iz podatku za
    przyczepe o tej ladownosci do 2001.12.31 NIE_PLACILO_SIE poniewaz bylo to
    uregulowane ustawa. PLacilo sie od 5001kg w zwyz!!! Dopiero od tego roku
    (2002.01.01.) oplaca sie podatek od tego srodka transportowego.
    I tu moje pytanie czy wystapic z pismem o nalezne odsetki za blednie pobrany
    odemnie podatek (podobnie jak to uczynil UM-3zl),
    czy dac spokoj. Kobieta powiedziala iz zaliczy mi te 153zl na poczet
    podatku na ten rok. Ale oni zawsze i od kazdego pobieraja odsetki za zwloke.
    Urzedy skarbowe przy zwrocie nadplaty tez zwracaja podatnikowi % jesli
    przedluza wyplate...Czy od urzedu miasta tez mozna sie dopominac %????
    Nie chodzi tu o pieniadze tylko o sam fakt...
    pzd i dziekuje
    drinker

  • 2. Data: 2002-04-09 15:19:01
    Temat: Re: Podatek drogowy - zwot - pytanie!
    Od: "Waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > przedluza wyplate...Czy od urzedu miasta tez mozna sie dopominac %????
    > Nie chodzi tu o pieniadze tylko o sam fakt...

    Tak jest, zazadaj zwrotu odsetek, natomiast zwroc sie ustnie do panienki z
    okienka aby przy zwrocie naliczono ci odsetki. A z jakiej racji masz pisac
    pismo o pieniadze ktore Ci sie naleza.

    --
    +-+-+-+-+ Waldemar - Nowy Sącz - online:24h +-+-+-+-+
    Volkswagen T4 - Akwarysta - Malawi

  • 3. Data: 2002-04-09 20:39:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Apr 2002, drinker wrote:
    [...]
    >+ w grudniu 1999r nabylem przyczepe o dopuszczalnej ladownosci 5000kg.
    >+ W dniu 2002-02-21 zaplacilem podatek drogowy w UM za przyczepe w wysokosci
    >+ 150zl + 3zl za zwloke=153zl.

    Czy urząd ci KAZAŁ zapłacić ten podatek (masz jakieś upomnienie
    albo co ?) Bo jeśli nie - to zapłaciłeś go DOBROWOLNIE :) :]
    [...]
> [...]
    >+ I tu moje pytanie czy wystapic z pismem o nalezne odsetki za blednie pobrany
    >+ odemnie podatek (podobnie jak to uczynil UM-3zl),

    IMO zależy od tego czy podatek został niesłusznie naliczony
    bądź wyegzekwowany: jeśli naliczyłeś go sobie SAM...to urząd
    "nic nie zawinił" i IMHO nie ma powodu do żądania odsetek.
    [...]
    >+ Czy od urzedu miasta tez mozna sie dopominac %????

    Oczywiście, pod warunkiem że to "oni" zwinili !

    >+ Nie chodzi tu o pieniadze tylko o sam fakt...

    -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd