  • 1. Data: 2004-01-16 12:00:41
    Temat: bez upoważnienia ustawowego
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Gazeta Prawna 2004-01-16
    Rozliczanie faktur za usługi ciągłe
    Aleksandra Tarka
    Minister finansów działał bez upoważnienia ustawowego, określając w
    rozporządzeniu z 1999 r. dla rozliczenia faktur za dostawy m.in. energii,
    gazu czy usług telekomunikacyjnych, że za miesiąc otrzymania faktury uważa
    się miesiąc, w którym przypada termin płatności - orzekł WSA w Warszawie
    (III SA 811-822/02).

    Sorry ale jek to rozumiec?

    ps.
    http://webapp01.ey.com.pl/eyp/web/newsletters.nsf/ht
    ml/8787F25C72A70E33C1256E1D003BC975
    --
    Krzysztof Potocki
    krz_s(@)interia.pl

    begin 666 Krzysztof.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GIY<WIT;V8
    -"D9..DMR
    E<&P-"E)%5CHR,# T,#$Q-E0Q,C P-#%:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2004-01-16 12:02:17
    Temat: Re: bez upoważnienia ustawowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof napisał:

> [...]
    > się miesiąc, w którym przypada termin płatności - orzekł WSA w Warszawie

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-16 12:36:04
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Krzysztof wrote:

> [...]
    > się miesiąc, w którym przypada termin płatności - orzekł WSA w Warszawie

    Chyba Mady musiala zdrowo naklac, bo jej postu mi "nie czyta"..

    Mysle, zenalezy przez to rozumiec,
    ze wbrew stnowisku MinFin-a za miesiac otrzymania faktury
    uwaza sie miesiac jej otrzymania...

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-16 12:41:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik bosz napisał:

    > Chyba Mady musiala zdrowo naklac, bo jej postu mi "nie czyta"..

    Sie mi wyslał sam cytat i skasowalam a potem zmieniłam zdanie a potem
    zadzwonił telefon. ;-)

    > Mysle, zenalezy przez to rozumiec,
    > ze wbrew stnowisku MinFin-a za miesiac otrzymania faktury
    > uwaza sie miesiac jej otrzymania...

    Ale ten wyrok dotyczy rozporządzenia z roku 1999 które juz nie
    obowiązuje. Istotny jest więc tylko "historycznie" jakby ktos miał jakąs
    zadawniona sprawę z US w tej materii.
    Poza tym wyrok jest z 2002roku więc to takie odgrzewane kluchy.
    W tym nieszczęsnym rozporządzeniu było więcej takich baboli, np.
    bezprawne okreslenie innego momentu powstania obowiązku podatkowego dla
    usług i robót budowlanych. I tu tez był wyrok na niekorzyśc MF. A potem
    ten sam przepis wstawili o ustawy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk