1. Data: 2004-01-16 09:08:04
Temat:częściowa likwidacja środka trwałego
Od:"T" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie szukam interpretacji czy też opinii dotyczących częściowej
likwidacji środka trwałego.
Z góry dzięki za pomoc

2. Data: 2004-01-16 10:12:52
Temat:Re: częściowa likwidacja środka trwałego
Od:"T" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o to, że modernizuję kocioł i modernizacja ta spowoduje fizyczną
likwidacją kilku elementów składowych kotła m.in młyna i przegrzewacza pary.
Wydaje mi się, że zasady zmniejszania wartości początkowej środków trwałych
i zaliczania strat z tytułu likwidacji cz. składowych środków trwałych nie
zostały jednoznacznie uregulowane w prawie podatkowym i w związku z tym
zaistnieje ryzuko że US niekorzystnie zintepretuje przepisy dot. częściowej
likwid środków trwałych.
W związku z powyższym mam pytanie: czy w świetle obowiązujących przepisów
podatkowych istnieje możliwość zmniejszenia wartości początkowej kotła i
zaliczenia strat powstałych w wyniku likwidacji kilku elementów kotła do
kosztów uzyskania przychodów.
Pozdrawiam

3. Data: 2004-01-16 11:09:47
Od:"Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Hmmm, to moze byc trudne, szczegolnie bez napisania o co chodzi dokladnie.
Poza tym ustawa precyzyjnie opisuje jak zmniejszyc wartosc.

Prosze
ŁG

4. Data: 2004-01-16 11:35:17
Od:bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

T wrote:

> [...]
> likwidacją kilku elementów składowych kotła m.in młyna i przegrzewacza
> pary. Wydaje mi się, że zasady zmniejszania wartości początkowej środków

Prosze sprawdzic w nowej ustawie...

Wydaje sie, ze tam jest JUZ jasno opisana procedura "odlaczenia od srodka
trwalego" czesci skladowej lub peryferyjnej...

Boguslaw